یک آمار هولناک؛ ارسال پیامک در حین رانندگی خطر مرگ را چند برابر می‌کند؟

فرمانده انتظامی لارستان گفت: تحقیقات پلیس نشان داده که ارسال پیام کوتاه حین رانندگی احتمال تصادف را تا ۲۳ برابر افزایش می‌دهد.
یک آمار هولناک؛ ارسال پیامک در حین رانندگی خطر مرگ را چند برابر می‌کند؟
کد خبر : ۲۰۷۱۰

سرهنگ محمد یوسفی پنجشنبه در این باره بیان کرد: حواس پرتی راننده در زمان استفاده از تلفن همراه باعث کاهش تمرکز او شده و تنها حدود ۶۰ درصد مغز درگیر رانندگی خواهد بود.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده احتمال تصادف رانندگان در حین استفاده از تلفن همراه تا چهار برابر بیشتر می‌شود و در بررسی و ریشه یابی علل حوادث رانندگی و حتی برخی اختلالات ترافیکی در سطح شهرها که بیشتر به صورت عدم به جلو و اطراف، تغییر مسیرهای ناگهانی و حتی عدم رعایت حق تقدم می‌باشد ریشه در انجام اعمال مخاطره آمیز مثل صحبت کردن با تلفن همراه دارد.

یوسفی افزود: استفاده از هندزفری و هندست، کابل رابط تلفن همراه و بلوتوث به جای آزاد بودن دست‌ها مشکل را حل نمی‌کند بلکه صحبت و مکالمه با تلفن همراه انحراف ذهنی برای راننده بوجود آورده و مغز و ذهن او را به عنوان مرکز فرماندهی انسان درگیر می‌کند.

فرمانده انتظامی لارستان یادآور شد: ارسال پیام کوتاه در حین رانندگی نیز احتمال تصادف را تا ۲۳ برابر افزایش می‌دهد؛ بنابراین به طورکلی هر عملی که باعث سلب توجه کامل و حواس پرتی و پریشانی و اضطراب و تمرکز فکری راننده گردد ممنوع است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تبعات بعضی اشتباهات انسانی تنها شامل حال خود فرد نمی‌شود بلکه گریبانگیر دیگران نیز شده و جان آنها را به خطر می‌اندازد، افزود: از رانندگان خودروهای شخصی و عمومی در سطح شهر درخواست می شود ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی از بروز حوادث ناگوار برای خود و سایرین پیشگیری کنند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر