افشای حقوق باورنکردنی ژاوی در بارسلونا

افزایش قیمت مسکن در چابهار برابر با برخی محلات در تهران شده است که نماینده مردم چابهار علت آن را ورود سرمایه‌گذاران افغان به این شهر و افزایش تقاضا برای خرید مسکن در چابهار می‌داند.
افشای حقوق باورنکردنی ژاوی در بارسلونا
کد خبر : ۲۰۸۳۹

، در ابتدای ماه مارس، خوان لاپورتا اعلام کرد که می‌خواهد قرارداد ژاوی هرناندس با بارسلونا را تمدید کند. این تیم به تازگی در بازی رفت نیمه‌نهایی کوپادل‌ری مقابل رئال‌مادرید به یک نتیجه عالی دست یافته بود و شروع به اختلاف امتیاز قابل توجهی در لالیگا نسبت به رقبای خود کرده بود. همه چیز خوب پیش می‌رفت و رئیس این موضوع را زمانی اعلام کرد که یک سال از قرارداد ژاوی باقی مانده بود.

اولین صحبت‌ها

چند هفته پیش، اولین جلسه بین بارسلونا و عوامل بازیکنان برگزار شد تا به طور رسمی تمایل باشگاه برای تمدید قرارداد ژاوی برای دو فصل دیگر به آنها منتقل شود. با این اوصاف، این مربی تا پایان دوره ریاست لاپورتا که در سال ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد، قرارداد خواهد داشت. تا اینجا همه چیز خوب بود، اما همه چیز به این سادگی نخواهد گذشت.

 

حقوق ژاوی بالا رفته است

وقتی طرفین شروع به صحبت در مورد پول کردند، متوجه شدند که اختلافات اساسی در این بین وجود دارد. ژاوی با توجه به دستاوردهایش درخواست افزایش حقوق داشت. به گفته برخی منابع، آنها می‌خواستند حقوق ژاوی را کمی بیشتر از دو برابر مبلغ فعلی بالا ببرند اما با توجه به وضعیت مالی باشگاه، درخواست ژاوی برای باشگاه دردسرساز می‌شود.

با این حال، آنچه ژاوی درخواست می‌کند اغراق‌آمیز نیست و درخواست‌های او ربطی به آنچه مربیان پردرآمدتر دیگر مانند دیگو سیمئونه، پپ گواردیولا یا یورگن کلوپ دریافت می‌کنند ندارد. سرمربی لیورپول که در رتبه سوم لیست پردرآمدترین مربیان قرار دارد، سالانه حدود ۱۷ میلیون یورو دستمزد دارد و سرمربی بارسلونا چیزی نزدیک به این مبلغ را طلب نمی‌کند.

عزم ژاوی برای به موفقیت رساندن بارسلونا

ژاوی یک سال و نیم پیش در حالی که در قطر کار می‌کرد، به بازگشت به بارسلونا ایمان داشت و برای امضای قرارداد با آبی اناری‌ها نیمی از بند آزادسازی خود را پرداخت کرد. السد برای آزادی سرمربی خود ۵ میلیون یورو درخواست کرد و این مبلغ ۵۰/۵۰ بین باشگاه و ژاوی تقسیم و پرداخت شد. علاوه بر این، حقوقی که او در حال حاضر دریافت می‌کند بسیار کمتر از حد معمول یک مربی بارسلونا است.

 

مقایسه حقوق ژاوی با بازیکنانش

ژاوی در آن زمان تسلیم شد زیرا با توجه به قوانین مالی، دیگر جایی برای مذاکره وجود نداشت و بارسلونا نمی‌توانست به او پول بیشتری بدهد. با این حال، اکنون شرایط تغییر کرده و مربی درخواست دستمزد بیشتری دارد. باید در نظر داشت که بخش زیادی از اعضای تیم بیشتر از مربی حقوق می‌گیرند و این از نظر او منصفانه نیست. ژاوی پس از کارهایی که انجام داده باید بیشتر از بازیکنانی مانند فرانک کسیه یا آندریاس کریستنسن دستمزد دریافت کند.

در روزهای آینده جلسات جدیدی برای ادامه مذاکرات برگزار خواهد شد. علاوه بر جلسات مربی و رئیس، نمایندگان او باید با متئو آلمانی صحبت کنند. اما با توجه به اینکه یک سال دیگر از قرارداد او باقی مانده، عجله‌ای هم وجود ندارد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مارکا
مجله زندگی
ارسال نظر