رفیق صیمی زیدان مربی تیم ملی ایران می‌شود؟ +کارنامه مانیکونه

دستیار پیشنهادی و خارجی سرمربی تیم ملی یک مربی باسابقه ایتالیایی است.
رفیق صیمی زیدان مربی تیم ملی ایران می‌شود؟ +کارنامه مانیکونه
کد خبر : ۲۱۲۰۶

روز گذشته امیر قلعه نویی در حاشیه حضور خود در کلاس مربیگری B آسیا از توافقات نهایی با گزینه خارجی کادرفنی خبر داد. گزینه‌ای که دستیار پتکوویچ، مربی اسبق تیم ملی سوئیس و لاتزیوی ایتالیا بوده است.

شنیده شده آنتونیو مانیکونه ۵۶ ساله نام این دستیار است. فردی متولد شده در میلان و دارای مدرک پرو لایسنس یوفا. او در دوران بازی حرفه‌ای سابقه بازی در تیم‌‌های اینتر (دو مقطع)، اودینزه و جنوا در پست هافبک را دارد و یک بازی ملی هم در کارنامه‌اش در سال ۹۳ ثبت شده. مهم‌ترین افتخار او در دوران بازی کسب جام یوفا در فصل ۹۴-۹۳ است.

مانیکونه مربیگری خود را در آکادمی اینتر آغاز کرده و ۸ سال تا سال ۲۰۱۲ در این آکادمی حضور داشته. ابتدا دستیار تیم زیر ۱۹ سال اینتر، سپس سرمربی و دوباره دستیار فلویو پی و وینچنزو اسپوزیتو در این تیم.

 

آنتونیو مانیکونه 3

او پس از این تجربه به لاتزیو پیوست و دستیار پتکوویچ در این تیم شد. در ۸۱ بازی. لاتزیوی پتکوویچ در فصل اول در لیگ هفتم شد اما جام حذفی را بالای سر برد. در فصل دوم اما رتبه نهم پایان کار اینتری‌ها بود. هرچند که کادر فنی پیتکوویچ از ابتدای سال میلادی از این تیم جدا شده بود.

تجربه بعدی مانیکونه حضور در سوئیس، همچنان به عنوان دستیار پتکوویچ بود که به مدت ۷ سال و ۷۸ بازی به طور انجامید. میانگین امتیازات سوئیس در این دوران ۵۱ درصد بود و در یورو ۲۰۲۰ هم این تیم توانست فرانسه را حذف کند و به نیمه‌نهایی برسد.

آخرین تجربه او هم حضور در بوردو در فصل ۲۲-۲۰۲۱ بود. باز هم به عنوان دستیار پتکوویچ برای ۲۵ بازی که بدترین آمار در آن ثبت شد و بوردو در این دوران تنها ۲۰ درصد امتیازات ممکن را کسب کرد.

گفتنی است فرزند مانیکونه  با نام کارلو، در تیم لوگانو بازی می‌کند و برادرزاده او، لورنزو هم بازیکن حرفه‌ای فوتبال است.

 

آنتونیو مانیکونه

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
طرفداری
مجله زندگی
ارسال نظر