شنا کرال پشت با مستر سوییمر

کرال پشت از حرکات بازو متناوب و مخالف استفاده می‌کند. همانطور که یک بازو از طریق آب از موقعیت بالای سر به سمت باسن می‌رود، بازوی دیگر بالای آب از باسن به موقعیت بالای سر باز می‌گردد و بالعکس.
شنا کرال پشت با مستر سوییمر
کد خبر : ۲۱۴۹۱

پاها حرکت فلاتر را انجام می‌دهند، یعنی بصورت ضربدری بالا و پایین می‌روند، مشابه آنچه در کرال جلو استفاده می‌شود.

برای آموزش شنا کرال پشت با مستر سوییمر کلیک کنید.

شنای کرال پشت در یک نگاه

شنای کرال پشت تنها یکی از چهار حرکت شنای رقابتی است که شناگر روی پشت شنا می‌کند. از نظر سرعت، کندتر از کرال جلو و پروانه است اما سریع‌تر از شنای قورباغه است. کرال پشت در حالت افقی رو به پشت شنا می‌شود. با این حال، بدن به دنبال حرکات بازو، کمی از این طرف به سمت دیگر حرکت می‌کند. یعنی شانه بازویی که در حال حاضر در آب به عقب می‌کشد، پایین‌تر از شانه بازویی است که در بالای آب به سمت جلو بازمی‌گردد.

در حالی که بدن از یک طرف به طرف دیگر می‌چرخد، سر در حالت خنثی، رو به بالا باقی می‌ماند. در حالت ایده‌آل، در شنای کرال پشت باید با یک بطری کوچک روی پیشانی‌تان بدون افتادن آن امکان‌پذیر باشد.

یکی از بازوها در آب به سمت عقب می‌کشد، از حالت کشیده به جلو به خارج از شانه و سپس به باسن، حرکتی S شکل انجام می‌دهد و نیروی محرکه را فراهم می‌کند. بازوی دیگر در بالای آب بازمی‌گردد و از لگن به سمت جلو کشیده شده در آب حرکت می‌کند و یک حرکت نیم دایره‌ای انجام می‌دهد.

بازو در طول ریکاوری صاف نگه داشته می‌شود. بازوها حرکات خود را به طور متناوب تغییر می‌دهند و به همین ترتیب. در هر چرخه ضربه شنا، هر بازو یک بار داخل آب می‌رود و یک بار بالای آب بازمی‌گردد.

کرال پشت از ضربه فلاتر استفاده می‌کند.

پاها حرکات پشت سر هم و مخالف یکدیگر را انجام می‌دهند. در حالی که یک پا به سمت بالاست پای دیگر به سمت پایین حرکت می‌کند و بالعکس. پاها به صورت متوالی با حرکات فشرده به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند. پاها کشیده می‌شوند در حالی که باسن و زانوها کمی خم می‌شوند.

در شنای کرال پشت، الگوی ضربات شش ضربی تقریباً به طور کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که هر پا سه بار در هر چرخه ضربه می‌زند، که در مجموع شش ضربه می‌شود. هنگام شنای کرال پشت، تنفس محدود نمی‌شود، زیرا به پشت هستید و صورتتان بالای آب قرار دارد.

البته، این مستلزم آن است که تعادل نسبتا خوبی در وضعیت افقی روی پشت خود داشته باشید. در غیر این صورت امکان زیر آب رفتن سر وجود دارد که مطمئنا مشکلاتی را به دنبال دارد. همچنین ممکن است در ضربه بازو، آب به صورت پاشیده شود.

هماهنگ کردن تنفس با حرکت بازوها منطقی است. ماهر شدن در شنای کرال پست مستلزم تمرین زیاد در طولانی مدت است. با آموزش‌های ما در مستر سوییمر به راحتی در شنای کرال پشت ماهر شوید.

آموزش خصوصی شنا، انتخاب اول ما 

اگر شما یا فرزندتان در شنا مبتدی هستید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که از نظر سبک درس کدام مسیر را انتخاب کنید: کلاس‌های گروهی یا خصوصی. اگرچه مزایای زیادی برای آموزش شنای گروهی وجود دارد، اما درس‌های خصوصی به همان اندازه برای داوطلب مناسب مفید است. اجازه دهید در مورد چند مورد از آنها صحبت کنیم که در زیر ذکر شده است:

  • تعامل یک به یک (آموزش یک شناگر توسط یک مربی)
  • برنامه های درس متناسب با سطح مهارت و اهداف هر شناگر 
  • شناگران در یک محیط آموزشی حمایتی، راحت‌تر و با سرعت فردی یاد می‌گیرد.

آموزش خصوصی شنا با حامد پورفیض در مستر سوییمر.

وقتی مربیان شنا را به صورت خصوصی آموزش می‌دهند، شناگران توجه کامل مربی خود را جلب می‌کنند. این خطر عقب ماندن و یاد نگرفتن را کاهش می‌دهد.

Picture6

علاوه بر این، نکات را می‌توان به گونه‌ای سفارشی کرد که شنا آموزان چگونه بهتر یاد می‌گیرند. داشتن یک مربی حمایت کننده همچنین به شنا آموزان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های خود را بهبود بخشند.​

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر