دخالت مجلس در کاهش دستمزد کارگران تبعات سنگینی دارد / دولت در شرایطی نیست که بتواند در این مصوبه تجدید نظر کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس حق دخالت در مصوبه اخیر شورای عالی کار را ندارد.
دخالت مجلس در کاهش دستمزد کارگران تبعات سنگینی دارد   دولت در شرایطی نیست که بتواند در این مصوبه تجدید نظر کند
کد خبر : ۲۲۳

روح الله حضرت‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی،درباره اظهارات محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس حق دخالت در این مورد را ندارد چرا که با دخالت مجلس استقلال شورای عالی کار زیر سوال می رود.

حضرت‌پور افزود:شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگری،کارفرمایی و دولت است که در راس آن وزیر کار و وزیر اقتصاد حضور دارند در نتیجه مجلس حق زیر سئوال بردن شورای عالی کار را ندارد.

وی با بیان اینکه تمامی کارگران و کارفرمایان از مصوبه افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق کارگران راضی هستند گفت: ۳ الی ۸ درصد حقوق کارگران هزینه تولید بوده و تورم زا نیست بلکه مالیات ،هزینه حمل و نقل و قیمت مواد اولیه ارتباط مستقیم با تورم دارد.

عضو کمسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس ادامه داد:٫با توجه به اینکه نمایندگان عالی دولت زیر فشار سیاسی  در مورد افزایش ۵۷  درصدی حداقل دستمزد کارگران تصمیم نگرفته اند و در تصمیم‌گیری تورم را در اولویت اول و معیشت کارگران را در اولویت بعدی در نظر گرفته اند  بنابراین تصمیم عادلانه و عاقلانه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: دخالت مجلس در کاهش دستمزد کارگران تبعات سنگینی از سوی جامعه کارگری در پی خواهد داشت و در ثانی دولت  در شرایطی نیست که بتواند در این مصوبه تجدید نظر کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس  با اشاره به اینکه تورم حاکم بر جامعه کمر قشر کارگر را خم کرده است گفت: به نظر بنده افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران عادلانه و ایده آل است و بنده نیز حمایت خود را از این مصوبه اعلام می کنم.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایلنا
مجله زندگی
ارسال نظر