تغییر ساعت کاری در دستور کار قرار گرفته؟ شنبه‌ها تعطیل می‌شود؟

سرمدی تصریح کرد: ما در کمیسیون در مورد روز تعطیلی و اینکه این روز، پنجشنبه باشد یا شنبه، اختلاف نظر داریم که باید در کمیسیون درباره آن به نتیجه برسیم و سپس اعلام کنیم.
تغییر ساعت کاری در دستور کار قرار گرفته؟ شنبه‌ها تعطیل می‌شود؟
کد خبر : ۲۲۵۴۱

قوه قضاییه بار دیگر، ساعت کاری و ساعت آغاز به کار مجموعه‌های خود را تغییر داد. ساعت کاری‌ بانوان مادران شاغل تغییر کرد.

ساعت کاری قوه قضاییه و مادران تغییر کرد. قوه قضاییه بار دیگر، ساعت کاری و ساعت آغاز به کار مجموعه‌های خود را تغییر داد. ساعت کاری دادگاه‌ها و مجموعه‌های قوه قضاییه و زنان و مادران شاغل تغییر کرد. تغییر ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی از «۱۵ خرداد ماه» تا «۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲» اعمال می‌شود. تغییر ساعت کاری دستگاه‌های دولتی به دلیل شرایط آب و هوایی در فصل گرم سال، افزایش مصرف برق و تامین انرژی صورت گرفته است.

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص کاهش ساعت کاری و تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها اعلام شد.

 

با اعلام تغییر ساعت کاری ادارات در سراسر کشور، قرار شد ساعت کاری دستگاه قضا و محاکم از نیمه خرداد تا نیمه شهریور، همزمان با دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی، ساعت 6 صبح باشد، اما درست در آخرین ساعات روز تعطیل 15 خرداد اعلام شد که ساعت کاری مجموعه‌های قوه قضاییه از 7 صبح خواهد بود.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اختلاف نظر در مورد انتخاب روز پنج‌شنبه یا شنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی خبر داد.

کیومرث سرمدی، ضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با بخشی از لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری که به موضوع تعطیلات آخر هفته مربوط می شود، بیان کرد: در کشور ما پنج‌شنبه‌ها تعطیل است و تعطیلات جهانی شنبه و یکشنبه است و همین باعث می‌شود که ما در کشور اختلاف ۴ روزه‌ای در ارتباطاتمان با بازارها و مسائل جهانی داشته باشیم. بنابراین تعطیلی پنج‌شنبهها خیلی به نفع نیست و پیشنهاد ما تعطیلی روز شنبه است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در عین حال تاکید کرد: اگر شنبه‌ها را تعطیل کنیم، یک روز از این فاصله و اختلاف را با بازارهای جهانی کم می‌کنیم اما این پیشنهاد که تعطیلی روز پنج‌شنبه عملیاتی شود یا در مورد تعطیلی روز شنبه تصمیم‌گیری شود، هنوز به صورت قطعی در کمیسیون مطرح نشده است.

سرمدی تصریح کرد: ما در کمیسیون در مورد روز تعطیلی و اینکه این روز، پنجشنبه باشد یا شنبه، اختلاف نظر داریم که باید در کمیسیون درباره آن به نتیجه برسیم و سپس اعلام کنیم.

 

سرمدی تصریح کرد: این موضوع باید در دستورکار جلسات هفته آینده کمیسیون اجتماعی قرار گیرد.
تغییر ساعت کاری دادگاه‌ها و مجموعه‌های قوه قضاییه

قوه قضاییه شروع به کار مجموعه‌های خود را باز هم تغییر داد و ساعت ۶ صبح را ساعت آغاز فعالیت مجموعه‌های دستگاه قضا اعلام کرد.

معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بعد از یک روز تاخیر نسبت به ارگان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی، ساعت شروع فعالیت مجموعه‌های دستگاه قضا را 6 صبح اعلام کرد.

پیش از این هم قرار بود ساعت کاری دستگاه قضا و محاکم از نیمه خرداد تا نیمه شهریور، همزمان با دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی ساعت 6 صبح باشد، اما درست در آخرین ساعات روز تعطیل 15 خرداد اعلام شده بود ساعت کاری مجموعه‌های قوه قضاییه از 7 صبح خواهد بود.

این تصمیم معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به دلیل این اتخاذ شده بود که رئیس مجلس مصوبه هیئت دولت را به دلیل برخی ایرادات عنوان‌شده قابل اجرا ندانسته بود.

حال با مصوبه جدید هیات وزیران و رفع ایرادات رئیس مجلس شورای اسلامی بر مصوبه ساعت آغاز به‌کار ادارات، بخشنامه محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه مبنی بر اینکه ساعات کاری مجموعه‌های دستگاه قضا از 17 خرداد تا 15 شهریور از ساعت 6 صبح (با لحاظ سقف مقرر قانونی) شروع می‌شود، ابلاغ شد.

تغییر ساعت کاری قوه قضاییه در ادامه بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور اتخاذ شده که در آن اعلام شده است: ساعت کاری ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی، بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور، ساعت 6 صبح آغاز می‌شود.
ساعت کاری‌ بانوان مادران شاغل تغییر کرد

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، گفت: رئیس‌جمهور دستور داد بانوان، به ویژه آنها که فرزند خردسال دارند مشمول تخفیف ویژه برای شناور شدن ساعت کاری‌شان شوند.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره شناور شدن ساعت کار بانوان و مادران گفت: رئیس‌جمهور دستور داد این مسئله با جدیت بررسی شود و بانوان، به ویژه آنها که فرزند خردسال دارند مشمول این تخفیف ویژه برای شناور شدن ساعت کاری‌شان شوند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور عنوان کرد: مقرر شد مسئله شناور بودن ساعت شروع ساعت کار بانوان بخش‌نامه و ابلاغ شود تا بانوانی که کودک خردسال دارند از این مزیت برخوردار شوند.

خزعلی در خصوص زمان اجرا و ابلاغ این بخش‌نامه گفت: این موضوع فوری بخش‌نامه خواهد شد و همین روزها به نتیجه خواهد رسید؛ چراکه شخص رئیس‌جمهور بر پیگیری این موضوع تاکید ویژه دارد. وقتی بخش‌نامه شود ادارات و مجموعه‌های مختلف ملزم هستند این موضوع را اجرایی کنند.

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر