بانک‌ها چند درصد از کارت‌خوان‌ها سود می‌گیرند؟

۷۸ درصد از کل پایانه‌ها کمتر از ۲۰۰۰ تومان در روز کارمزد پرداخت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود ۴۸ درصد از کل پایانه‌ها کمتر از ۱۰۰۰ تومان در روز کارمزد پرداخت کنند.
بانک‌ها چند درصد از کارت‌خوان‌ها سود می‌گیرند؟
کد خبر : ۲۲۶۹۲

آرش فروزان اعلا گفت: با اجرای این نظام جدید کارمزد، سه بازیگر اصلی آن شامل بانک صادرکننده کارت، بانک پذیرنده (حساب پشت کارت‌خوان)، پذیرنده تراکنش (فروشگاه) کارمزد پرداخت می‌کنند. البته در قالب این طرح دارنده کارت یا خریدار از این کارمزد معاف است که در بسیاری از کشور های استاندارد همین سه بازیگر شامل کارمزد می شوند.

 

بنا به گفته این کارشناس پولی و پرداختی کشور، با این مدل دیگر تورم اضافه یا به عبارتی مولد دورنی که بر نرخ تورم کلان تآثیرگذار باشد به وجود نخواهد آمد. چرا که با این مدل شفافیت ایجاد شده و بانک‌ها سلیقه‌ای با این موضوع برخورد نمی‌کنند. به عبارتی بانک‌ها دیگر ضابطه‌مند می‌شوند.

 

فروزان اعلا، با بیان ابعاد دلایل تغییر در نظام کارمزد می‌گوید: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که ۷۸ درصد از کل پایانه‌ها کمتر از ۲۰۰۰ تومان در روز کارمزد پرداخت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود ۴۸ درصد از کل پایانه‌ها کمتر از ۱۰۰۰ تومان در روز کارمزد پرداخت کنند. همچنین براساس برآوردهای صورت گرفته اصناف غیرمالی ارز، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سکه و طلا کارمزد بیشتری پرداخت می‌کنند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر