مسیر احتمالی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده!

اغلب کارشناسان در پاسخ به این سوال که مسیر حرکت طلا و سکه در روزهای آتی چیست به نرخ دلار اشاره کنند. نرخی که در صورت تداوم شرایط سیاسی کنونی در ایران نوسان افزایشی نخواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۱۱۰

حالا دلار چند روزی است در کانال چهل هزار تومان نفس می‌کشد. برخی گشایش سیاسی رخ داده را عامل این کاهش قیمت دانسته و به مساله آزادی زندانیان خارجی در ایران اشاره دارند. در عین حال باید توجه داشت این همه ماجرا نیست. آزادسازی پول‌های ایران در عراق، ولو با هدف خرید کالاهای اساسی نیز اثری روانی را بر این بازار به جا گذاشته است.

فعالان بازار معتقدند بازارساز نیز دخالتی ویژه در این بازار داشته و دست نامرئی وی برای مدیریت بازار مرئی شده است. البته فرزین، رییس کل بانک مرکزی در آخرین سخنرانی‌اش این موضوع را تایید و تاکید کرده است: در همه کشورها بانک مرکزی در بازارسازی ارز دخالت دارد.

در شرایط فعالی نیز رییس کل بانک مرکزی برای رایزنی به قطر سفر کرده است و بسیاری معتقدند این سفر با ازادی پول‌های بلوکه شده در ارتباط است.

علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در توئیتر نوشت: «در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، با همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود در ابوظبی ملاقات کرده و در مورد طیفی از موضوعات و نگرانی‌های متقابل با هم گفتگو کردیم.»

سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه عربستان به ایران دیگر سیگنال مثبتی است که بازاریان برای کاهش نرخ‌ها و ماندگاری در فضای کنونی بدان استناد می‌کنند.

تاثیر این اتفاقات بر بازار ملموس است حتی اگر آمریکا و ایران تاکید داشته باشند توافقی موقت در راه نیست.

این مساله سبب شده است اغلب کارشناسان در پاسخ به این سوال که مسیر حرکت طلا و سکه در روزهای آتی چیست به نرخ دلار اشاره کنند. نرخی که در صورت تداوم شرایط سیاسی کنونی در ایران نوسان افزایشی نخواهد داشت.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر