ماجرای عجیب حمله به نیروهای اورژانس حین خدمت‌رسانی!

مشاور حقوقی سازمان اورژانس کشور گفت: سرنشینان یک خودرو نیروهای اورژانس استان لرستان را مورد ضرب و شتم قرار داده و دستگاه آمبولانس را سرقت کردند!
ماجرای عجیب حمله به نیروهای اورژانس حین خدمت‌رسانی!
کد خبر : ۲۳۱۷۵

محمدرضا مهدی زاده از ضرب و شتم نیروهای اورژانس استان لرستان خبر داد و اظهار کرد: پنجشنبه 25 خرداد، در شهر خرم آباد یک دستگاه موتورسیکلت تصادف کرده و نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شده و ماشین را در کنار خیابان پارک کرده بودند. زمانی که مشغول خدمت‌رسانی به مصدوم حادثه دیده بودند یک خودرو کنار آنها توقف کرده و چهار نفر از سرنشینان آن، نیروهای اورژانس را با چاقو مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از سرنشینان خودرو نیز آمبولانس را موردسرقت قرار می‌دهد و فرار می‌کند؛ در همان لحظه به دلیل حضور مأمور پلیس در محل، سارق آمبولانس در عملیات تعقیب و گریز دستگیر می‌شود ولی متأسفانه سه نفر دیگر که اقدام به ضرب و شتم تکنسین‌های اورژانس کرده بودند؛ از محل فرار می‌کنند.

مهدی‌زاده افزود: اورژانس علیه این اشخاص شکایت کرده و قرار بازداشت برای آنها صادر شده است و دو نفر دستگیر شده‌اند.

مهدی‌زاده با اشاره به این‌که ماده 614 قانون تعزیرات به موضوع ضرب و جرح افراد پرداخته است، گفت: طبق قانون هرکسی که عمداً به دیگری ضرب و جرحی وارد کند که موجب نقصان یا شکستن یا از کار افتادن عضو او شود؛ در مواردی که قصاص امکانپذیر نباشد؛ چنانچه اقدام او موجب اخلال در نظم عمومی و صیانت و امنیت جامعه شود؛ به دو تا پنج سال حبس محکوم می‌شود؛ این مورد حمله به نیروهای اورژانس نیز از مصادیق اخلال در نظم و امنیت جامعه به حساب می‌آید.

مشاور حقوقی سازمان اورژانس کشور با تأکید بر این که سازمان اورژانس کشور به طور جدی پیگیری قضایی ضرب و شتم نیروهای اورژانس را انجام می‌دهد؛ تصریح کرد: در دو هفته اخیر حدود پنج مورد ضرب و شتم نیروهای اورژانس رخ داده و در عین حال در تماس‌های تلفنی و اعزام نیروهای اورژانس به منازل و محل حادثه، شاهد توهین‌های زیادی از سوی برخی افراد به این نیروها هستیم.

وی گفت: در هفته گذشته ریاست سازمان اورژانس نیز در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور خواستار پیگیری قضایی ضرب‌وشتم نیروهای اورژانس شده است و امیدواریم قوانین خاص‌تر و مجازات شدیدتری برای هتاکان و ضاربان نیروهای خدوم اورژانس وضع شود.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر