"فقط یک نفر می‌تواند جنگ اوکراین را تمام کند!"

نخست‌وزیر مجارستان با اعلام حمایت مجدد از دونالد ترامپ، گفت که تنها او می‌تواند به جنگ اوکراین پایان بخشد.
 فقط یک نفر می‌تواند جنگ اوکراین را تمام کند!
کد خبر : ۲۳۱۹۱

 ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان بار دیگر حمایت خود از دونالد ترامپ را اعلام کرد و گفت: اگر یک نفر در جهان غرب باشد که بتواند این جنگ را تمام کرده و صلح را برقرار کند، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا یعنی دونالد ترامپ است. مجارستان از اینکه یک حامی صلح رئیس‌جمهوری آمریکا باشد استقبال می‌کند.

اوربان گفت که پس از پایان این مناقشه، «حامیان صلح از جمله مجارستان» بر حق خواهند بود.

 

جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا و دونالد ترامپ دو تن از برجسته‌ترین نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده هستند و ترامپ بارها تأکید کرده که اگر رئیس‌جمهوری آمریکا بود، می‌توانست ظرف ۲۴ ساعت جنگ اوکراین را تمام کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اما با این اظهارات مخالفت کرده و گفت که او از پس این کار برنخواهد آمد. او گفت: فکر نمی‌کنم ترامپ بتواند این کار را بکند. باور دارم امروز هیچ‌کس در جهان نیست که بتواند با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حرف زده و جنگ را تمام کند.

مذاکرات صلح بین کی‌یف و مسکو در آوریل ۲۰۲۲ پس از اینکه اوکراین ارتش روسیه را به ارتکاب جنایات در حومه کی‌یف متهم کرد، شکست خورد. روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است.

ولودیمیر زلنسکی خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در این جنگ یا حمله قبلی در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند.

روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد. کرملین اما می‌گوید صلح زمانی ممکن خواهد بود که اوکراین به کشوری بی‌طرف بدل شده، قید عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را زده و حاکمیت روسیه بر مناطق تصرف‌شده را به رسمیت بشناسد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر