فناوری جدید عربستان برای خنک کردن جاده‌ها در ایام حج

اداره کل راه‌ها در عربستان سعودی از آغاز اجرای فناوری جدید برای خنک کردن سطوح آسفالت در اماکن مقدس در ایام حج خبر داد.
فناوری جدید عربستان برای خنک کردن جاده‌ها در ایام حج
کد خبر : ۲۳۲۶۹

اداره کل راه‌ها در عربستان سعودی اجرای آزمایش مطالعاتی تحقیقاتی را در مورد «خنک کردن سطوح آسفالت» در اماکن مقدس  آغاز کرده است.

اداره کل راه‌ها در عربستان سعودی با مشارکت مسئولین ذیربط این آزمایش را در  سرزمین «رمی الجمرات»  و با هدف خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا آغاز کرده است.

اداره مذکور  این  آزمایش  را با مشارکت وزارت شهرداری، امور روستایی و مسکن، در‌مورد سطوح آسفالت خنک‌کننده از چند ماه گذشته  آغاز کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، دلیل این آزمایش این است که آسفالت  جاده‌ها در طول روز دما را جذب می‌کنند و دمای آن‌ها گاهی اوقات به 70 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این گرما در شب آزاد می‌شود که «پدیده جزیره گرمایی» با افزایش مصرف انرژی و آلودگی هوا را به دنبال دارد.

حل پدیده جزیره گرمایی نیاز به استفاده از آنچه به عنوان روسازی‌های خنک شناخته می‌شود، را مطرح کرد. این آزمایش چندین ماده دست ساز هستند که توانایی جذب مقادیر کمتری از تابش خورشید را دارند.

این آزمایش با هدف کاهش دما در محله‌ها و مناطق مسکونی، کاهش انرژی مصرفی برای خنک سازی ساختمان ها و کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی انجام می‌شود. این فناوری به ارائه یک محیط راحت‌تر در  مناطقی که مردم در آن تجمع می‌کنند، کمک می‌کند.

پیش از این  نیز اداره کل صدور مجوزات عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که از طریق مقرهای خود در گذرگاه‌های دریایی، هوایی و زمینی و با استفاده از تمام امکانات لازم، شرایط را برای ورود تمام حجاج کشورهای مختلف جهان به عربستان تسهیل می‌کند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر