با فستیوال های جذاب جزیره زیبای کیش آشنا شوید

جزیره کیش نیز مانند سایر شهرهای توریستی کشور، در طول سال با اجرای جشنواره‌ها و فستیوال‌های متنوع، یک فرصت عالی برای گردشگران فراهم می‌شود تا از تخفیفات و برنامه‌های متنوع جزیره بهره‌مند شوند و به رونق اقتصادی جزیره هم کمک شایانی می‌کند. برگزاری فستیوال های کیش باعث می‌شود تا یک سفر به یادماندنی و خاطره‌انگیز برای گردشگران رقم بخورد.
با فستیوال های جذاب جزیره زیبای کیش آشنا شوید
کد خبر : ۲۳۴۹۶

کیش از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است که در طول سال، میزبان مسافران و گردشگران بسیاری می‌باشد. به همین دلیل در هر فصل سال، فستیوال و جشنواره‌های متنوعی در کیش برگزار می‌شود و گردشگران می‌توانند با تخفیفات ویژه در بهترین هتل‌ها ازجمله هتل کوروش کیش اقامت داشته باشند. فستیوال های کیش یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کیش به‌شمار می‌رود. در ادامه با فستیوال‌های جذاب کیش آشنا خواهیم شد.

معرفی فستیوال های کیش

بسیاری از گردشگران در زمان برگزاری جشنواره‌ها به کیش سفر می‌کنند. زیرا در این ایام، سفر اقتصادی و کم‌هزینه‌تری خواهند داشت. این جشنواره‌ها و فستیوال‌ها، مزایای دوجانبه‌ای برای جزیره کیش و گردشگرانی که در این بازه زمانی به کیش سفر می‌کنند، دارد. در زمانی که تعداد گردشگران به جزیره کاهش می یابد؛ با برپایی این جشنواره‌ها باعث رونق اقتصادی جزیره خواهند شد و هم گردشگران، از تفریحات و تخفیفاتی که در این جشنواره‌ها وجود دارد بهره‌مند می‌شوند.

زمان برگزاری فستیوال های کیش

با شروع گرما و کاهش استقبال گردشگران، جشنواره‌ها و فستیوال‌های جذاب کیش آغاز می‌گردد. جشنواره‌های جزیره تنها به یک مکان محدود نیست و گردشگران می‌توانند در بسیاری از نقاط جزیره در این جشنواره‌ها شرکت نمایند. فستیوال‌های کیش در فصل زمستان از ۱۴ بهمن شروع می‌شود و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و جشنواره‌های تابستانه از اول تیرماه آغاز می‌گردد.

در دو فستیوال تابستانه و زمستانه کیش، برنامه‌ها به صورت یکسان اجرا می‌شود، اما گردشگران در فصل زمستان و پاییز بیشتر استقبال می‌کنند، چراکه آب و هوای جزیره در فصل پاییز و زمستان بسیار مطبوع و مناسب است. به همین دلیل در جشنواره‌های زمستانه، تخفیفات کمتری برای مراکز خرید و تفریحات آبی ارائه می‌شود.

اجرای تئاتر و نمایش فیلم

اجرای تئاتر و نمایش فیلم، یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های جشنواره می‌باشد که مخاطب بسیاری را به خود جذب می‌کند و بخش عمده‌ای از جشنواره به اجرای تئاتر و نمایش فیلم اختصاص دارد. نمایش فیلم‌های به‌روز سینما، موسیقی، تئاتر و نمایش‌های عروسکی، بخشی از برنامه‌های مفرح این جشنواره‌ها می‌باشد.

برگزاری کنسرت‌ها

یکی دیگر از برنامه‌های لذت‌بخش و پرطرفدار فستیوال های کیش، اجرای موسیقی زنده است که توسط خواننده‌های معروف و محبوب کشور اجرا می‌شود. کنسرت این خوانندگان در سالن‌های تالار شهر، تالار مجلل پرشین، مجموعه آوای خلیج فارس، سالن رویال‌ هال هتل پانوراما و... برگزار می‌گردد. بلیط کنسرت‌ها با تخفیف در این جشنواره‌ها عرضه می‌شود و گاهی در بعضی از فستیوال‌ها تخفیفات تا ۵۰ درصد، قابل ارائه می‌باشد.

جنگ‌های شادی

از دیگر فستیوال های کیش می‌توان به کارناوال‌ها و جنگ‌های شادی جزیره اشاره کرد. اجرای برنامه‌هایی همچون موسیقی، نمایش عروسکی، اجرای موسیقی محلی، مراسم نورافشانی، برنامه‌های طنز، شعبده بازی و برنامه‌های علمی ویژه کودکان، بخشی از برنامه‌های جنگ‌های شبانه کیش می‌باشد که لحظات بسیار خوشی را برای مخاطبین خود رقم می‌زند.

جنگ های شادی کیش

ارائه تخفیفات ویژه

مراکز خرید کیش در فستیوال‌ها و جشنواره‌های جزیره، تخفیفات زیادی را برروی کالاها و محصولات خود اعمال می‌کنند که باعث شده در بین گردشگران محبوبیت و طرفداران بسیاری داشته باشد. در سال‌های قبل با ورود گردشگران به کیش، کارت هدیه خرید داده می‌شد. مراکز خرید و پاساژها، تخفیفات قابل توجهی را ارائه می‌دهند و این تخفیفات در فصل تابستان، بیشتر است.

مشتریان و گردشگران در ازای هر خرید با مقدار مشخص، توسط دستگاه‌های کارتخوان یک امتیاز دریافت می‌کنند و در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند. علاوه‌بر تخفیفات مراکز خرید می‌توان از تخفیفات هتل‌ها، بلیط هواپیما، مراکز تفریحی آبی و... بهره برد. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های فستیوال های کیش شرکت در مسابقات و دریافت جایزه می‌باشد.

تفریحات آبی

از مهیج‌ترین تفریحات کیش، می‌توان به تفریحات آبی جزیره اشاره نمود که یکی از مهمترین بخش‌های سفر به کیش می‌باشد. تفریحات آبی را می‌توان در پارک‌های آبی مختلف جزیره تجربه کرد. پارک آبی اوشن با امکاناتی همچون سرسره‌های متنوع و جذاب و رودخانه خروشان پارک، لحظات مهیجی را برای گردشگران رقم می‌زند. همچنین تفریحات ساحلی همچون شاتل سواری، غواصی، قایق سواری، جت اسکی، فلای برد، پاراسل و... از جمله تفریحاتی است که لحظات پرهیجانی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

پارک آبی اوشن

در پارک آبی اوشن، تمام گروه‌های سنی می‌توانند از تفریحات آن استفاده نمایند. بلیط این پارک آبی برای کودکان زیر سه سال و افراد بالای ۶۵ سال با تخفیف ارائه می‌شود. حوله و لباس شنا، از وسایل مورد نیاز برای حضور در پارک آبی اوشن می‌باشد. در این پارک آبی، سرسره‌های آبی و وسیله‌های بازی بسیاری وجود دارد.

فلای بورد

از دیگر تفریحاتی که در فستیوال های کیش وجود دارد، تفریح لذت‌بخش فلای بورد است که بسیار نشاط‌آور و پرهیجان می‌باشد. این تفریح برای افرادی که چابک و فرز هستند، مناسب است. چراکه عکس‌العمل سریع در فلای بورد، از مهمترین ویژگی‌های این تفریح می‌باشد. برای تهیه بلیط باید در بین ساعات ۹ الی ۱۶ به اسکله تفریحی کیش در ساحل سیمرغ رفت. گردشگران با رزرو هتل آرامیس پلاس کیش می‌توانند دسترسی راحتی به تفریحات آبی جزیره کیش داشته باشند.

شاتل و بنانا

شاتل و بنانا از تفریحات آبی، در فستیوال های کیش است که با یک یا چند نفر همراه، سوار تیوپ‌های شاتل یا بنانا می‌شوند. این تیوب‌ها به قایقی متصل هستند که بیست دقیقه با سرعت در دریا حرکت می‌کنند. بنانا کاملا شبیه به شاتل می‌باشد با این تفاوت که تیوپ بنانا به شکل موز است و بر روی تیوپ سوار شده و پاهای گردشگران درون آب خواهد بود. این تفریح مناسب افراد بالای 10 سال می‌باشد.

جت اسکی

جت اسکی یکی از تفریحات آبی کیش است که می‌توان با یک همراه، سوار جت اسکی شد و ۱۵ دقیقه برروی آب‌های خلیج فارس راند. برای تهیه بلیط جت اسکی می‌توان از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر به کلوپ‌های جت اسکی در ساحل دامون، اسکله تفریحی ساحل سیمرغ و مرجان مراجعه کرد.

برای انجام این تفریح آبی، نیازی به تجربه جت اسکی ندارید. چرا که مربی‌های حرفه‌ای، تمام مراحل انجام این تفریح جذاب را آموزش می‌دهند. همچنین تجهیزات کلوپ برای تفریح جت اسکی، خیال گردشگران را از این تفریح راحت می‌کند.

غواصی

غواصی یکی از مهیج‌ترین تفریحات آبی در فستیوال های کیش است و حتی افرادی که شنا بلد نیستند، می‌توانند در عمق ۴ تا ۶ متری دریا غواصی کنند. کلوپ‌های غواصی جزیره شامل ساحل سیمرغ، ساحل اسکله، ساحل مرجان و ساحل دامون‌ می‌باشد. در کلوپ‌های این سواحل، مربیان حرفه‌ای حضور دارند که اصول اولیه غواصی را به گردشگران آموزش می‌دهند.

در کلوپ‌های غواصی، تمام وسایل مورد نیاز برای غواصی وجود دارد و تنها وسیله مورد نیاز برای گردشگرانی که قصد غواصی دارند؛ لباس شنا، حوله و دمپایی می‌باشد. برای غواصی افراد بالای ۱۰ سال پذیرش می‌شوند. اسنورکلینگ یک نوع دیگر از غواصی می‌باشد که در آب‌های کم عمق انجام می‌شود. برای انجام تفریح اسنورکلینگ باید به یکی از کلوپ‌های تفریحی کیش در ساحل سیمرغ رفت و بلیط آن را تهیه کرد.

چتر پاراسل

یکی دیگر از تفریحات آبی موردعلاقه گردشگران، چتر پاراسل است که گردشگران را در ارتفاع ۵۰ تا ۱۰۰ متری بالا می‌برد و می‌توان از بالا شاهد سطح زیبای دریای نیلگون خلیج فارس بود. برای تفریح پاراسل باید به ساحل دامون و اسکله تفریحی کیش رفت.

اسکی روی آب

یکی از مهیج‌ترین فستیوال های کیش، تفریحات آبی می‌باشد. اسکی روی آب یکی از تفریحات لذت‌بخش جزیره به‌شمار می‌رود. اسکی روی آب به دو صورت اسکی با قایق موتوری و اسکی با کابل برقی انجام می‌شود. بلیط اسکی با قایق موتوری نسبت به اسکی با کابل برقی گران‌تر است.

در این تفریح گردشگر بر روی یک تخته اسکی می‌ایستد و از طنابی که به قایق موتوری یا به برج کیبل اسکی وصل شده، می‌گیرد و ۱۲ دقیقه برروی آب، اسکی می‌کند. سرعت اسکی متناسب با وزن و سن گردشگران بین ۳۰ تا ۶۵ کیلومتر در ساعت متغیر است. اسکی روی آب نسبت به تفریحات دیگر، هزینه کمتری دارد. در این تفریح نیازی به خرید طناب، دستکش و تخت اسکی نمی‌باشد و کلوپ اسکی روی آب، وسایل مورد نیاز را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

اسکی روی آب کیش

فلای فیش

در تفریح فلای فیش، گردشگران برروی یک تیوپ بادی سوار شده که این تیوب به یک قایق موتوری متصل می‌باشد و با حرکت سریع قایق، تیوپ هم حرکت می‌کند و با حرکت روی آب، تیوپ فاصله گرفته و با شتاب به آن برخورد می‌کند که همین باعث می‌شود تفریح‌کنندگان هیجان زیادی را تجربه نمایند. زمان تفریح فلای فیش ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌باشد.

کشتی تفریحی کیش

کشتی تفریحی کیش یکی از تفریحات مفرح در فستیوال های کیش است. در این کشتی‌ها با برگزاری جنگ‌های شبانه، اجرای موسیقی زنده و برنامه‌های طنز، لحظات شادی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند.

کشتی آکواریوم کیش

کشتی آکواریوم کیش برای افرادی که علاقه‌مند به تماشای آرامش دریا هستند، بسیار مناسب است. برای این تفریح گردشگران سوار قایقی می‌شوند که کف این قایق شیشه‌ای است و در قسمتی از دریا می‌توان موجودات دریایی که در زیر آب وجود دارند را مشاهده کرد. مدت زمان تفریح در کشتی آکواریوم، حدود یک ساعت می‌باشد.

سخن پایانی

جزیره کیش نیز مانند سایر شهرهای توریستی کشور، در طول سال با اجرای جشنواره‌ها و فستیوال‌های متنوع، یک فرصت عالی برای گردشگران فراهم می‌شود تا از تخفیفات و برنامه‌های متنوع جزیره بهره‌مند شوند و به رونق اقتصادی جزیره هم کمک شایانی می‌کند. برگزاری فستیوال های کیش باعث می‌شود تا یک سفر به یادماندنی و خاطره‌انگیز برای گردشگران رقم بخورد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر