افشاگری جدید علیه عادل فردوسی‌پور؛ ماجرای حقوق نجومی واقعیت داشت؟

بازخوانی یک خبر جالب مربوط به دوازده سال قبل می تواند برای هر مخاطبی جالب باشد.
افشاگری جدید علیه عادل فردوسی‌پور؛ ماجرای حقوق نجومی واقعیت داشت؟
کد خبر : ۲۳۵۷۲

در دهه نود، دستمزد اجرای عادل فردوسی پور یکی از جذاب ترین سوژه های مورد بحث بین مردم بوده و هرازچند گاهی اعداد عجیب و غریبی از دستمزد او به گوش می‌رسید. شاید مهم ترین نکته ای که باعث می‌رشد رقم های حدسی درباره دستمزد این مجری بسیار متفاوت باشد، سکوت همیشگی او درباره شایعات بود.

در تابستان سال ۱۳۹۰، یک روزنامه با اعلام رقم نجومی‌ دقیقه ای ۱۰۰ هزار تومان برای اجرای فردوسی پور در برنامه ۹۰، جنجال ها درباره دستمزد او را وارد فاز تازه ای کرد و فردوسی پور را مجبور کرد که در برنامه ۹۰ به شفاف سازی روی بیاورد.

 

شفاف سازی که با پاسخ رشیدپور هم رو به رو شد. ماجرا از این قرار بود که در آن روزنامه ادعا شده بود فردوسی پور سال گذشته برای «نود»، دقیقه ای ۶۰ هزار تومان دریافت می‌کرده که قرار بوده این مبلغ به دقیقه ۱۰۰ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کند که در این صورت، در طول یک سال مبلغی حدود یک میلیارد تومان عایدی او از این برنامه می‌شود و لقب مجری میلیاردی را به فردوسی پور داد! این ادعا چندان به مذاق فردوسی پور در آن برنامه خوش نیامد او در حرکتی جالب در یکی از برنامه های نود در مورد حقوق خود شفاف سازی کرد.

 

ردوسی پور در آن برنامه میزان کل درآمدها را در سال ۸۹ حدود ۲۵۸ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: براساس قرارداد منعقد شده با صداوسیما، میزان پولی که به هر برنامه «۹۰» داده می‌شود به صورت دقیقه ای و تا سقف ۱۲۰ دقیقه است و اگر برنامه ای بیش از ۱۲۰ دقیقه به طول بینجامد، برای دقایق اضافی هیچ پولی به عوامل برنامه پرداخت نمی‌شود.

رضا رشیدپور هم در برنامه ماهواره های خود و هم در مصاحبه ای به آن واکنش نشان داد. رشیدپور گفت فردوسی پور درآمدش ۱ میلیارد تومان نیست اما ماهی یک و نیم میلیون تومان هم امکان ندارد. او ادعا کرد که برای تهیه کننده یک برنامه اینچنینی در سازمان، حداقل ماهی ۶-۵ میلیون تومان درآمد وجود دارد و ما نباید نه از این طرف بام بیفتیم نه از آن طرف.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر