کلاهبرداری با ادعای ارتباط با وزارت اطلاعات و دفتر رهبری؛ ماجرا چیست؟

دادستان مرکز استان هرمزگان گفت: کلاهبرداری که با ادعای ارتباط با دفتر رهبر معظم انقلاب و مسئولان وزارت اطلاعات وعده شغل‌ به افراد می‌داد، با دستور قضایی دستگیر شد.
کلاهبرداری با ادعای ارتباط با وزارت اطلاعات و دفتر رهبری؛ ماجرا چیست؟
کد خبر : ۲۳۶۰۰

 علیرضا احمدی‌منش دادستان مرکز استان هرمزگان از دستگیری فردی خبر داد که با ادعای اعمال نفوذ برای افراد شغل‌های خیالی پیدا می‌کرد. 

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام اداره کل اطلاعات هرمزگان، این کلاهبردار ۲۱ ساله با غصب عنوان جعلی دفتر رهبر معظم انقلاب و مسئولان وزارت اطلاعات، به ۲۰۰ نفر وعده استخدام در شغل‌های دولتی داده بود.

احمدی‌منش خاطرنشان کرد: این کلاهبردار همچنین ۲ و نیم میلیارد تومان به بهانه خرید ملک مرتبط با شغل‌های وعده داده‌شده از فردی کلاهبرداری کرده است.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام اداره کل اطلاعات هرمزگان، این کلاهبردار برای جلب اعتماد افراد، اطلاعات زیادی از فضای مجازی دریافت می‌کرد و از خبرهای مهم مطلع بود.

دادستان بندرعباس گفت: قانونگذار بر اساس ماده ۵۳۶ قانون مجازات اسلامی، برای جعل اسناد تا ۲ سال، بر اساس ماده ۵۵۵ قانون مجازات اسلامی برای غصب عنوان تا ۲ سال و با توجه به قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری تا ۱۰ سال مجازات حبس در نظر گرفته است.

 احمدی‌منش افزود: در این پرونده با توجه به تعدد جرم، قانونگذار دستگاه قضایی را به صدور حداکثر مجازات مکلف کرده است.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر