تحقیرهای گوگل، آیفون را ناک‌اوت کرد!

کمپین تبلیغاتی جدید گوگل، سوژه‌ای جنجالی دارد: به تصویر کشیدن حس حسادت آیفون ۱۴ پرو به پیکسل ۷ پرو
تحقیرهای گوگل، آیفون را ناک‌اوت کرد!
کد خبر : ۲۳۶۶۹

کمپانی گوگل در جدیدترین کمپین تبلیغاتی خود با شعار #BestPhonesForever (بهترین گوشی‌های همیشه) برای گوشی پیکسل، کمپانی اپل را حسابی به چالش کشیده. محصولی که در این کمپین تبلیغ می‌شود، گوشی پیکسل ۷ پرو گوگل است و در ۵ ویدیوی تبلیغاتی منتشر شده، شاهد گفتگوی این محصول با یک گوشی دیگر هستیم که کاملا شبیه آیفون ۱۴ پروی اپل است و در جریان این گفتگوها، این دو گوشی، ویژگی‌ها و قابلیت‌هایشان را با هم مقایسه می‌کنند و می‌بینیم که چطور گوشی پیکسل با قابلیت شارژ بی‌سیم، آیفونی که باتری‌اش تمام شده را نجات می‌دهد.

البته این اولین باری نیست که کمپانی گوگل این‌گونه آیفون را به چالش می‌کشد و در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد تبلیغ مشابهی بودیم. تا همین جا هم این سبک تبلیغ عجیب به نظر می‌رسد؛ اما بهت و حیرت اصلی در ادامه رقم می‌خورد.

در این ویدیو می‌بینیم که گوشی آیفون به گوشی پیکسل حسادت می‌کند؛ به این خاطر که پیکسل می‌تواند کارهایی انجام دهد که آیفون قادر به انجام‌شان نیست. بیایید با هم این ویدیوی کوتاه را مرور کنیم؛ ویدیویی که در آن آیفون می‌گوید که هر آنچه که بعد از این همه سال زندگی برای به نمایش گذاشتن دارد، حباب روی آب است و بعد از گفتن این جمله می‌میرد. خنده دار است ... نه؟

 

هر یک از۵ ویدیوی کمپین#BestPhonesForever ، تیتر خاص خودش را دارد که تند وتیزترین و گزنده‌ترین آن، به تغییر نکردن آیفون در طول سال‌ها اشاره دارد.

۱- #بهترین گوشی همیشه: عدم تغییر و پیشرفت

در این ویدیو، آیفون به طور ضمنی به این نکته اشاره می‌کند که به ویژه در مورد مدل‌های ۱۴ اش، تغییرات چندانی نداشته و به همین خاطر و با توجه به توانایی‌های بالای پیکسل، به این گوشی حسادت می‌کند. گوشی آیفون می گوید:« حباب! حباب! آیا تنها چیزی که در طول تمام سال‌های زندگی‌ام باید نشان دهم، مثل حباب روی آب است؟ برای همین میلیون‌ها نفر برای من در صف می‌ایستند؟!»

به نظر می‌رسد که آیفون حسابی دل‌شکسته است؛ چرا که با وجودی که عمر گوشی‌های پیکسل نصف آیفون است، اما قابلیت‌های به مراتب بیشتری دارد.

۲-#بهترین گوشی همیشه: عکاسی از ستاره‌ها

در تبلیغ بعدی، پیکسل به آیفون می‌گوید که می‌تواند با بهره‌گیری از حالت عکاسی نجومی، ستاره‌های زیادی را در آسمان شکار کند. اما آیفون نمی‌تواند به اندازه پیکسل، ستاره‌ای ببیند و برای جبران این نقص، سعی می‌کند تا از نور فلش خود استفاده کند. بیچاره آیفون!

pixel-7.jpg

۳- #بهترین گوشی همیشه: وای فای ناقص

تبلیغ بعدی، به نقص‌های آیفون در اینترنت Wi-Fi عمومی اشاره دارد. در سوی دیگر پیکسل با اتکا به VPN اش که به افراد کمک می‌کند تا داده‌هایشان را به شکلی ایمن حفظ کنند، خیالش کاملا راحت است. در این مورد هم آیفون دوباره شکست می‌خورد؛ ولی پیکسل با شارژ بی‌سیم خودش، آیفون را نجات می‌دهد و این هم یک طعنه و کنایه سنگین دیگر به گوشی آیفون است.

۴- #بهترین گوشی همیشه: نجات دهنده

در ویدیوی تبلیغاتی بعدی می‌بینیم که چطور پیکسل، با قابلیت شارژ وایرلس، آیفون را که باتری‌اش ته کشیده، نجات می‌دهد.

google-pixel-7-pro-vs-iphone-14-pro.jpg

۵- #بهترین گوشی همیشه: رونمایی از محصول بعدی

در نهایت گوشی پیکسل ۷ پرو، از تصویر خارج می‌شود تا پیکسل فولد خودنمایی کند و آیفون طوری وانمود می‌کند که با همان دستگاه قبلی صحبت می‌کند ولی واقعیت چیز دیگری است! و در نهایت آیفون با دیدن مدل پیکسل فولد، از هوش می‌رود.

با وجود تمسخرهای مداوم آیفون، آیا هنوز قرار است فکر کنیم که گوشی‌های آیفون همچنان بهترین گوشی‌های تاریخ هستند؟

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر