در روسیه چه خبر است ؟ آیا در مسکو حکومت نظامی شده است؟

ساعتی پیش به نقل از منابع متعدد خبری، فرمانده شبه نظامیان واگنر که طی جنگ اوکراین نامش بر سر زبان‌ها افتاد، در بیانیه‌ای مدعی شد، نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. مواضع او از یک سو و موضعگیری وزارت دفاع روسیه تنش در روابط دو طرف ماجرا را افزایش داد. رسانه‌های غربی با پوشش اخبار مربوط به نزاع واگنر و وزارت دفاع روسیه، در حال مخابره اخباری دال بر شورش نظامی یا کودتا در این کشور هستند ولی وزارت دفاع روسیه تمامی ویدئوهای منتشر شده را جعلی می‌داند و از آرامش در روسیه خبر می‌دهد.
در روسیه چه خبر است ؟
آیا در مسکو حکومت نظامی شده است؟
کد خبر : ۲۳۶۸۷

ایسنا : به نقل از رادیو محلی مسکو گزارش داد که ارتش روسیه به دستور دفتر ریاست جمهوری در مسکو حکومت نظامی اعلام کرده است

فارس : مطابق گزارش‌های تأییدنشده رئیس گروه واگنر وعده داد که با اقدام روسیه مقابله به مثل خواهد کرد. او گفت: «شری که سران نظامی روسیه عامل آن هستند باید متوقف شود.»پریگوژین مدعی شده سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه شخصاً وارد «روستوف» شده تا این عملیات برای نابود کردن واگنر را انجام دهد.

خبرآنلاین: به نظر می رسد روسیه به طور فزاینده ای در آستانه یک جنگ داخلی است زیرا ۲۵ هزار مزدور گروه واگنر پس از اینکه از سوی سربازان ولادیمیر پوتین هدف شلیک موشک قرار گرفته اند، کار را برای او متحدانش سخت کنند.

ایسنا : دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از "وضعیت در حال رخ دادن" در رابطه با پریگوژین آگاه است و "تمام اقدامات لازم" در حال انجام است.

اسپوتنیک فارسی: اظهارات و اقدامات پریگوژین در واقع فراخوانی برای آغاز درگیری داخلی مسلحانه در قلمرو فدراسیون روسیه است و در ارتباط با تهدید تشدید رویارویی در فدراسیون روسیه، پرونده ای در مورد فراخوان برای شورش مسلحانه توسط پریگوژین باز شد.

خبرآنلاین: در پی بالاگرفتن اختلافات داخلی در روسیه و احتمال وقوع اتفاقات پیش‌بینی نشده، نیروهای گارد ملی روسیه در خیابان های روستوف حضور یافتند. 

ایسنا : پریگوژین اعلام کرد: امشب مسئله خائنان و جنایتکارانی که به روسیه توهین کردند، یعنی وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش را حل خواهیم کرد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در میدان سرخ به دار آویخته شده و با لنین در مقبره به خاک سپرده خواهد شد.

فارس: کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت پیرامون گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم در حال اتخاذ هستند. وزارت دفاع روسیه ای در بیانیه‌ای گفت اتهامات پریگوژین «صحت ندارند و یک تنش‌زایی رسانه‌ای است.»

اکو ایران : در دفتر مرکزی گروه واگنر در سن پترزبورگ روسیه درگیری ایجاد شده و یوگنی پریگوژین، فرمانده این گروه تهدید کرده که وزیر دفاع این کشور در میدان سرخ به دار آویخته خواهد شد!

اسپوتنیک فارسی : به نقل از کانال یک تلویزیون  روسیه، ویدئوی منتشر شده درخصوص ادعای عواقب حملات نیروهای مسلح روسیه به گروه واگنر، ساختگی است.

خبرآنلاین : کانال تلویزیونی روسی Dom Kino هک و در آن پیام درخواست کمک فرمانده واگنر یوگنی پریگوژین از مردم پخش شد.

چندثانیه : رسانه های دولتی روسیه تایید کردند که نیروهای مسکو در حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند و پس از تهدیدات واگنر، امنیت مکان های مهم پایتخت تقویت شده است

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر