عرقیات و اسانس های گیاهی

کسب و کار تولید عرقیات گیاهی و همچنین تولید انواع اسانس از دیرباز با توجه به فرهنگ منطقه و در دسترس بودن انواع گیاه در طبیعت بدون پرداخت هزینه در کشور و منطقه ما مورد توجه و رایج بوده است.
عرقیات و اسانس های گیاهی
کد خبر : ۲۳۸۱۶

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و افزایش روزافزون هزینه های زندگی، اقبال عمومی برای راه اندازی این نوع کسب و کار با توجه به نیاز روزانه به انواع عرقیات و تمایل مردم به استفاده از فراورده های طبیعی به جای فراورده های شیمیایی، بیشتر شده است.

فراوانی گونه های گیاهی در ایران

منطقه ما بیش از 7000 گونه گیاهی را در خود جای داده است که نزدیک به 800 گونه آن دارویی است. همین مسئله موجب شده است رویکرد عمومی نسبت به جایگزین کردن محصولات گیاهی و طبیعی و همچنین استفاده از داروهای گیاهی به جای داروهای شیمیایی بیشتر شود.

این رویکرد می تواند بازار کار پرسودی را برای تولید کننده ایجاد کرده و مسیرهای پیشرفت متنوعی را در این زمینه پیش روی وی قرار دهد. نکات مهم و اساسی برای موفقیت در این زمینه استفاده از دستگاه های عرق گیری و اسانس گیری استاندارد برای تهیه و تولید عرقیات خالص، زلال، باکیفیت و بهداشتی است که هزینه بالایی را هم برای تولید کننده تحمیل نمی کند. که نتیجه تهیه دستگاه های عرق گیری و اسانس گیری در وهله ی اول رضایت و اعتماد مصرف کننده و در ادامه بهبود شرایط کسب و کار و بازدهی بالا برای تولید کننده خواهد بود.

اسانس

اسانس ها یکی از پراهمیت ترین فراورده های گیاهی است که تولید و تهیه آن، مستلزم تخصص، دانش و آگاهی و استفاده از دستگاه های اسانس گیر استاندارد و باکیفیت حتی از لحاظ جنس بدنه و متریال های مورد استفاده است.

آنچه اسانس ها را پراهمیت جلوه داده است خاصیت های آنتی باکتریال و آنتی سرطانی آنها است که به راحتی و بدون هیچ گونه نقصی، می توانند جای فراورده ها و داروهای شیمیایی را بگیرند.  همچنین صنعت های عطرسازی در تمام دنیا، مشتری های دائمی اسانس های باکیفیت هستند. برهمین اساس تهیه انواع اسانس با رعایت اصول لازمه، میتواند کسب و کار بسیار پرسود را برای فرد مورد نظر ایجاد کند و زمینه کاری خود را با توجه به تقاضای زیاد این نوع فراورده در بازار جهانی، به سمت صادرات به اقصی نقاط جهان، گسترش دهد.

برای آشنایی با انواع دستگاه های عرقگیری و اسانس گیری کارگاهی اینجا کلیک کنید

Picture3

عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی در طول تاریخ جز لاینفک درمان های خانگی در جوامع سنتی بوده است که با توجه به عدم و یا کم بودن عوارض جانبی، همیشه مورد استقبال و مورد استفاده بوده است. و این روند تا به امروز، ماهیت خود را حفظ کرده است.

با توجه به فراگیر شدن استفاده از عرقیات گیاهی و ایجاد بازار رقابتی، نیاز به تجهیزات استاندارد برای تولید این محصولات، بیش از گذشته احساس می شود. فاکتورهایی که شاید در پنجاه سال گذشته فاقد اهمیت بوده ولی بازار رقابتی موجود، موجب مهم شدن این فاکتورها شده است.

از مهم ترین این فاکتورها، می توان به کیفیت گیاه مورد نظر و استاندارد بودن و کیفیت دستگاه عرق گیری اشاره نمود که در صورت نبودن دستگاه استاندارد، کیفیت گیاه مورد نظر به دربد نخواهد خورد.

برای آشنایی با انوع دستگاه های عرق گیری کسب و کار خانگی اینجا کلیک کنید

برای آشنایی با سیستم پاستوریزاتور عرقیات گیاهی اینجا کلیک کنید

Picture4

بازارکار اسانس های گیاهی

بازار کار و تقاضای اسانس ها با توجه به عطر تولیدی و ماده تولید شده بسیار متنوع و زیاد است.

گروهی از اسانس ها به دلیل داشتن رایحه ی قوی، تقاضای زیادی را از سوی صنعت های عطرسازی دارند و بازار پررونق و گرمی را برای تولید کننده ایجاد می کنند. برخی دیگر به دلیل دارا بودن خاصیت های درمانی در شرکت ها و کارخانجات تولید دارویی مورد مصرف قرار می گیرند. در واقع بازار کار انواع اسانس در هر زمینه ی فعالیت، به صورت دائمی و همیشه پررونق است. البته لزوم ادامه دار بودن در این بازار، تولید باکیفیت این فراورده است که نیازمند دستگاه هایی با متریال های تولیدی استاندارد و باکیفیت است که بدون شک، مهم ترین تاثیر را در کیفیت، خلوص، حفظ رایحه و طعم اسانس خواهد داشت.

بحث تولید اسانس برخلاف تولید عرقیات گیاهی، چنان که باید مورد توجه عموم برای ایجاد کسب و کار قرار نگرفته است برعکس اقبال این صنعت در جامعه جهانی که این کسب و کار را به صنعتی باارزش تبدیل نموده است. به همین دلیل اقدام به راه اندازی این کسب و کار بکر در کشور ما با تجهیز توسط دستگاه های اسانس گیری استاندارد ، با توجه به کم بودن رقبای هم صنف، شانس بسیار بالایی برای موفقیت و ادامه دار بودن و گسترش این تجارت خواهد داشت.

بازار کار عرقیات گیاهی

بازار کار عرقیات گیاهی برخلاف بازار کار اسانس، بازاری پررقابت در کشور ما است که در صورت عدم وجود دستگاه عرق گیری مناسب، نمی توان در این بازار صاحب نام بوده و به رقابت ادامه داد. عطر قوی، زلالی عرق، بسته بندی مناسب در لیتراژهای مختلف و بازاریابی قوی، جای پایی قوی برای تولید کننده در این زمینه خواهد بود.

عرقیات خالص و باکیفیت در بازارهای جهانی و حتی خود ایران، برخلاف مواد اولیه که اکثر به صورت وحشی در طبیعت وجود دارد و هزینه خیلی پایینی برای تولید کننده تحمیل می کنند، قیمت بالایی دارند و می توان گفت با توجه به عدم نیاز به تخصصی خاص،  تهیه مواد اولیه با هزینه ای پایین، مورد استقبال بودن عرقیات در جامعه برای مصارف روزانه و باز بودن را ههای صادرات، در صورت برنامه ریزی هوشمندانه و استفاده از دستگاه های استاندارد، این کسب و کار بسیار پرسود خواهد بود.

تجهیزات عرق گیری

عطر قوی و زلالی عرق، تماما مربوط به نوع دستگاه عرق گیری است که از آن استفاده می شود. امروزه در کشور شرکت های ماشین سازی اقدام به ساخت این دستگاه ها کرده اند که عقل سلیم موظف به تجزیه و تحلیل منطقی برای خرید بهترین، باکیفیت ترین و استاندارترین دستگاه ها است. زیرا وجود دستگاه مناسب عرق گیری برای نام آور بودن در بازار کار، امری حیاتی و مهم است و مستقیما بر کیفیت عرق تولیدی تاثیر دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر