پیش‌بینی وضعیت سکه و طلا در بازار هفته جاری/ قیمت‌ها تغییری می‌کند؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا افزایشی بود و به دلیل تعادل در دادوستدها حباب سکه ثابت و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.
پیش‌بینی وضعیت سکه و طلا در بازار هفته جاری  قیمت‌ها تغییری می‌کند؟
کد خبر : ۳۰۰۴

محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا اظهار کرد: بهای انس جهانی طلا تحت تأثیر تحولات سیاسی جهانی، با توجه به مسائل جنگ اوکراین و کاهش ارزش دلار در هفته گذشته با ۵۴ دلار افزایش همراه بود و به ۱۷۱۶ دلار رسید.

وی ادامه داد: در هفته گذشته قیمت سکه و طلا در بازار داخل تحت تأثیر بهای انس جهانی و نرخ ارز قرار گرفت و اوایل هفته متناسب بود و اواسط هفته به بالاترین سطح خود رسید اما مجدداً در پایان هفته با افزایش همراه بود.

کارشناس بازار طلا گفت: هر قطعه سکه طرح قدیم ۵۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۳۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه و ربع‌سکه هر کدام ۱۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشتند.

وی بیان کرد: بنابراین قیمت سکه، طلا و ارز اوایل هفته با افزایش شدیدی همراه بود و اواخر هفته با تعدیلی که انجام شد باز هم نسبت به ابتدای هفته افزایش یافت.

کشتی آرای توضیح داد: هفته گذشته نرخ ارز به بالاترین سطح خود رسید و هر دلار آمریکا برابر ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و اواخر هفته با کاهش همراه بود و هر دلار برابر ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب‌شده نیز با نوسانات معمول هفتگی که به بالای ۶ میلیون تومان رسیده بود روز گذشته هر مثقال طلا به طور متوسط ۶ میلیون تومان بود و نسبت به ابتدای هفته ۱۹۰ هزار تومان افزایش داشت.

به گفته این کارشناس طلا و سکه، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در پایان هفته گذشته ۴۴ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته داشت. با توجه به تعادل عرضه و تقاضا حباب سکه در هفته گذشته تغییر نداشت و هم‌اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

یکی از علت‌های افزایش قیمت انواع طلا و سکه افزایش نرخ ارز به دلیل توقف مذاکرات بود. کشتی آرای با بیان این مطلب گفت: پیش‌بینی می‌شود تا روز دوشنبه هفته آینده با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تغییرات قیمت طلا و سکه نداشته باشیم و پس از آن به نظر می‌رسد بهای انس جهانی افزایش یابد اما نرخ ارز در روزهای گذشته سیر نزولی داشته است و براین اساس پیش‌بینی می‌کنیم قیمت‌ها تغییر نکند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر