خبری که همه را نگران کرد/ «پیروز» دزدیده شد؟ + فیلم

چند روز پیش خبری مبنی بر دزدیده شدن «پیروز»؛ تنها توله‌یوزپلنگ ایران منتشر شد که تیمارگر حیات وحش دیشب درباره آن توضیح داد.
خبری که همه را نگران کرد  «پیروز» دزدیده شد؟ + فیلم
کد خبر : ۳۲۲۳

چند روز پیش خبری مبنی بر دزدیده شدن پیروز؛ تنها توله یوزپلنگ ایران (یوز ماده در اسارت سمنان) پخش شد. در این میان علیرضا شهرداری، تیمارگر حیات وحش که وظیفه حفاظت از پیروز را بر عهده دارد، دیشب در ویدئویی اعلام کرد که حال پیروز خوب است و اتفاقی نیفتاده است.

او گفت: الان ساعت ۱۶ روز است که با پیروز در فضای باز سایت پارک پردیسان می خوابم. چون باید پوشش بدن پیروز به مرور به هوای سرد عادت کند. اینکه هم روز و هم شب در مهمانسرا و فضای بسته باشد، اتفاق خوبی نیست و باید بدنش با تغییر دما عادت کند و به تناسب فصل مقاوم شود.

شهرداری درباره زمان جدا شدنش از پیروز هم توضیح داد: فعلا هنوز این جدایی زود است. چون یوزها در طبیعت در این سن هم وابستگی زیادی به مادرشان دارند. بنابراین اگر الان بخواهم این وابستگی را کم کنم و شب توله را تنها بگذارم، اذیت می شود. روی این حساب شب‌ها در کنارش در فضای باز سایت پردیسان می خوابم تا بدن پیروز کم‌کم به تغییر دما عادت کند.

مربی پیروز تاکید کرد: شایعه ای مبنی بر اینکه پیروز را دزدیدند صحت ندارد. کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند قطعا می خواهند فالوئر جمع کنند.

۱۰ اردیبهشت امسال، ۳ توله یوز در منطقه حفاظت‌شده توران واقع در استان سمنان به دنیا آمدند و نور امیدی در دل دوستداران محیط‌زیست روشن شد. چراکه یوز، گونه‌ای در خطر انقراض است. در این میان از ۳ توله، ۲ توله تلف شدند و اکنون پیروز سومین توله، ۵ماهه است و بالای ۵ کیلو وزن دارد و در پردیسان زندگی می‌کند و حالش هم فعلا خوب است.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر