۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان زودتر اجرایی شود

یک فعال حوزه کار تعیین تکلیف مصوبه حق مسکن کارگران و عملیاتی کردن ۲۵ درصد مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را از مهمترین مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگان در حال حاضر عنوان کرد و پیگیری و به نتیجه رساندن آنها را از سرپرست وزارت کار خواستار شد.
۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان زودتر اجرایی شود
کد خبر : ۳۵۶۷

فتح الله بیات، با تاکید بر تعیین تکلیف مصوبه افزایش حق مسکن کارگران اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که جزو انتظارات جامعه کارگری است،‌ بحث افزایش کمک هزینه مسکن کارگران است که معتقدم رقم ناچیزی است.

وی افزود: آقای زاهدی وفا در جایگاه سرپرست هم می‌تواند این مساله را در دولت پیگیری و برای تصویب هرچه سریع‌تر آن اقدام کند.

بیات درعین حال به مطالبات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم بازنشستگان در حال حاضر، بحث متناسب‌سازی حقوق‌ها است و انتظار این است که با توجه به ادامه سرپرستی آقای زاهدی وفا، ۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان زودتر اجرا و این دغدغه نیز برطرف شود.

این فعال حوزه کار بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کارگران را موقتی عنوان کرد و گفت: تبصره یک ماده ۷ قانون کار سال ۱۳۹۸ با تعیین سقف چهار سال تایید شد و به تصویب هیات وزیران رسید.در خصوص اصلاح تبصره دو ماده ۷ قانون کار هم دادنامه ۱۷۹ نیازمند اصلاح و ابطال است و وزارت کار باید آیین نامه آن را تدوین کند و لایحه‌اش را به مجلس بدهد تا از این طریق پیگیری شود.

بیات ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مساعدت نمایندگان مجلس، نگرانی و دغدغه امنیت شغلی کارگران پس از سه دهه حل و فصل شود.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
ارسالی در
بنده از همینجا از سازمان تامین اجتماعی تشکر می کنم بخاطر قرار دادن برخی دیگر از داروهای گران در پوشش بیمه ای .