ماجرای کشف حجاب سنگ‌نورد ایرانی در کره جنوبی چیست؟+عکس

کشف حجاب الناز رکابی پرسابقه ترین سنگ نورد زن ایرانی در فینال قهرمانی آسیا در کره جنوبی در حالی که نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران بود خبرساز شده است.
ماجرای کشف حجاب سنگ‌نورد ایرانی در کره جنوبی چیست؟+عکس
کد خبر : ۳۶۸۶

 الناز رکابی سنگ نورد ۳۳ ساله ایرانی که بیش از دو دهه است در این رشته ورزشی مشغول فعالیت است و پرآوازه ترین ورزشکار زن این رشته ورزشی محسوب میشود، روز ۲۴ مهرماه و در جریان فینال رقابت های قهرمانی آسیا در کره جنوبی در اقدامی جنجال ساز بدون حجاب اسلامی در مسابقه حضور یافت.

رسانه «همشهری آنلاین» متعلق به شهرداری تهران در واکنش به این اقدام ضمن انتشار فیلم مسابقه فینال رکابی در این خصوص نوشت:

«الناز رکابی که از طرف ایران در مسابقات سنگ‌نوردی آسیایی شرکت کرده بود به دور نهایی راه یافت و چهارم شد. او با حضور بدون حجاب در فینال مسابقات جنجال ساز شده است

تصاویری از این ورزشکار منتشر شده که او را بدون حجاب در فینال مسابقات نشان می‌دهد. 

در صورت تایید این تصاویر باید دید مسئولان ورزشی کشور چه واکنشی نشان خواهند داد.»

اما به گزارش «خبرگزاری مهر» رکابی در این مسابقات به رتبه چهارم رقابت ها دست یافت؛ «مهر» در خصوص نتیجه رقابت الناز رکابی نوشت:

«فینال مسابقات سنگنوردی قهرمانی قاره آسیا در ماده کامباین صبح امروز یکشنبه در کشور کره جنوبی ادامه یافت. ایران در این مرحله الناز رکابی را به عنوان نماینده داشت که این ورزشکار در نهایت در رده چهارم آسیا قرار گرفت.

رکابی در این رقابت صاحب ۱۵۲.۱ امتیاز شد و بعد از ورزشکاران کره جنوبی و ژاپن (دو ورزشکار) در جایگاه چهارم ایستاد.»

کشف حجاب الناز رکابی در بالاترین سطح مسابقات آسیایی سنگ نوردی، قطع به یقین حواشی بیشتری را در روزهای آینده به همراه خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید واکنش مسئولان به این اتفاق چه خواهد بود.

rekabi2

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر