رومینا پورمختاری کیست؟

انتخاب رومینا پورمختاری و پریسا لیلی دو زن ایرانی مقیم سوئد به عنوان وزیران محیط زیست و فرهنگ سوئد به‌ شدت در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌برانگیز شد. این دو سیاستمدار جوان ایرانی که ۲۶ و ۳۹ سال سن دارند، پیامهای بسیاری از زنان و جوانان ایرانی در شبکه های اجتماعی دریافت کرده اند.
رومینا پورمختاری کیست؟
کد خبر : ۳۹۸۶

اولف کریسترشون، نخست‌وزیر جدید و دست‌راستی سوئد، کابینه جدید دولت را دیروز معرفی کرد. رومینا پورمختاری و پریسا لیلی‌استراند، دو سیاست‌مدار ایرانی تبار، به‌ عنوان وزرای محیط زیست و فرهنگ این کشور منصوب شده‌اند.

رومینا پورمختاری، ۲۶ ساله در سوئد از پدری تبریزی و مادری تهرانی زاده شده است. او که به‌عنوان وزیر محیط زیست این کشور انتخاب شده نامش به‌عنوان جوان‌ترین وزیر در تاریخ کابینه سوئد در رسانه ها مطرح شده است. پورمختاری پیش از این رئیس شاخه جوانان حزب لیبرال سوئد بود و سال گذشته یکی از تأثیرگذارترین سیاست‌مداران زیر ۳۰ سال لقب گرفت.

دیگر زن ایرانی فهرست وزیران جدید سوئد، پریسا لیلی‌استراند است که در اشنویه یکی از شهرهای کرد ایران به دنیا آمده و  ۳۹‌سال سن دارد. وزیر فرهنگ جدید سوئد از حزب مدرات معرفی شده است. او یک استاد و یکی از اعضای فهرست پنج‌‌نفری حزب لیبرال سوئد است که پیش از این ریاست شورای شهر ولنتونا را بر عهده داشت.

خبر حضور دو زن ایرانی‌تبار در کابینه سوئد به‌شدت در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌ برانگیخت. 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
شرق
مجله زندگی
ارسال نظر