آخر هفته داغ فوتبالی / پرسپولیس و استقلالی ها در مقابل هم

هفته دهم لیگ برتر فوتبال، پنجشنبه و جمعه با برگزاری 8 مسابقه پیگیری می‌شود.
آخر هفته داغ فوتبالی   پرسپولیس و استقلالی ها در مقابل هم
کد خبر : ۳۹۸۹

در بازی‌های امروز و از ساعت 15، سپاهان و تراکتور برگزارکننده جدالی حساس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان هستند. شاگردان ژوزه مورایس که در 5 هفته گذشته بازنده نبوده‌اند، با 16 امتیاز در رده سوم قرار دارند و شاگردان قربان بردیف هم با 14 امتیاز پنجم هستند. از ساعت 17، مس کرمان در ورزشگاه شهید باهنر میزبان صنعت نفت است. شاگردان فرزاد حسین‌خانی که 7‌هفته است از رسیدن به پیروزی بازمانده‌اند، با 6 امتیاز در رده چهاردهم هستند. این در حالی است که آبادانی‌ها 6 هفته است رنگ برد را ندیده‌اند و شاگردان فیروز کریمی با 2 شکست پیاپی و تنها 5 امتیاز در قعر جدول هستند. از ساعت 17:30 نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر پذیرای فولاد است. شاگردان حمید مطهری که در 3 بازی قبلی‌شان نباخته‌اند، با 13 امتیاز ششم هستند اما شاگردان جواد نکونام در 4 بازی پیاپی مساوی کرده‌اند و با 12‌امتیاز در رده هفتم حضور دارند.
ملوان - پرسپولیس پس از 2385 روز
در یکی از دیدارهای جذاب این هفته، ملوان و پرسپولیس با قضاوت علی صفایی از ساعت 17 در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برابر هم به میدان می‌روند. مازیار زارع در حالی مقابل تیم دوران بازیگری‌اش قرار می‌گیرد که تیمش تنها یک برد کسب کرده و با 5 امتیاز در رده پانزدهم است. ملوانان باید برابر پرسپولیسی قرار بگیرند که با 18 امتیاز صدرنشین لیگ است و تنها یک شکست در کارنامه‌اش دارد. ملوان و پرسپولیس پیش از این ۵۷ بار در لیگ و جام حذفی مقابل هم قرار گرفته‌اند که 25 برد سهم سرخپوشان و 11 برد سهم انزلی‌چی‌ها بوده و ۲۱ بازی هم مساوی شده است. آخرین رویارویی دو تیم، 21 فروردین 1395 بازی برگشت لیگ برتر پانزدهم بود که 2385 روز از آن می‌گذرد. پرسپولیس در آن بازی 2-1 برنده شد.
 دربی بی‌طرفدارها
در دیدارهای فردا، پیکان و هوادار، دربی تیم‌های بی‌طرفدار پایتخت را از ساعت 15 در ورزشگاه شهید دستگردی برگزار می‌کنند. شاگردان مجتبی حسینی که 6 هفته است بردی نداشته‌اند، با 2 تساوی پیاپی و 10 امتیاز، دوازدهم هستند. اما شاگردان ساکت الهامی 2 برد پیاپی داشته‌اند و با 11 امتیازی شدن، به رده دهم رسیده‌اند. گل گهر در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان با ذوب‌آهن دیدار می‌کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی که با شکست برابر نساجی، صدر را از دست دادند با 15 امتیاز به رده چهارم سقوط کردند. شاگردان مهدی تارتار هم که با گل به خودی دقایق پایانی به استقلال باختند و اولین شکست‌شان در لیگ جاری را تجربه کردند، با 10 امتیاز در رده یازدهم قرار دارند. در بازی همزمان، نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر به مصاف مس رفسنجان می‌رود. شاگردان محمدرضا مهاجری پس از 4 باخت پیاپی، در حال حاضر با 8 امتیاز در رده سیزدهم هستند. در سمت مقابل شاگردان محمد ربیعی که اولین شکست فصل‌شان را برابر پرسپولیس تجربه کردند، با 12 امتیاز به رده هشتم سقوط کردند.
استقلال بازهم بدون ساپینتو
در دیگر بازی ساعت 17 جمعه، استقلال در ورزشگاه آزادی با آلومینیوم دیدار می‌کند و قضاوت این دیدار برعهده سیدوحید کاظمی است. نکته حائز اهمیت اینکه ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال باید دومین جلسه محرومیتش از سوی کمیته انضباطی را سپری کند و بدین‌ترتیب برای سومین بازی پیاپی غایب بزرگ نیمکت آبی‌ها خواهد بود. استقلال با 18 امتیاز و تنها به خاطر یک گل تفاضل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم قرار دارد. در سمت مقابل، سیدمهدی رحمتی در شرایطی باید مقابل تیم دوران بازی که علاقه ویژه‌ای به آن دارد، قرار بگیرد که تیمش روند خوبی داشته و در 4 بازی قبلی بازنده نبوده و با 12 امتیاز در رده نهم است. استقلال و آلومینیوم تاکنون 4 بار با هم دیدار داشته‌اند که بازی اول را استقلال برد و 3 بازی بعد مساوی شد. در این دیدارها، 3 گل سهم استقلال و یک گل سهم آلومینیوم بوده است.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایران
مجله زندگی
ارسال نظر