آتش در «میانکاله» مهار شد

مدیرکل مدیرت بحران استانداری مازندران گفت: با اشاره به اینکه بیشترین میزان خسارت آتش سوزی به گونه‌های گیاهی در کانون آتش منطقه سازیل بود، اظهار داشت: علت بروز این آتش سوزی در دست بررسی است.
آتش در «میانکاله» مهار شد
کد خبر : ۴۰۰۹۲

مدیرکل مدیرت بحران استانداری مازندران گفت: آتش سوزی در شبه جزیره میانکاله با بسیج امکانات و تجهیزات بسیج، یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و دستگاه‌های خدمات رسان شرق استان مهار شده است.

حسینعلی محمدی شیرکلاهی روز چهارشنبه افزود: بعد از گذشت حدود یک روز از وقوع این حادثه در شبه جزیره میانکاله کانون اصلی آتش سوزی در منطقه "‌سازیل" شب گذشته مهار شد و تلاش برای مهار آتش در چهار پهنه دیگر ادامه یافت.

وی ادامه داد: لحظاتی قبل آتش سوزی در چهار پهنه و کانون فرعی آتش در دیگر نقاط مهار شد و تنها در یک نقطه یعنی کیلومتر ۱۰ شبه جزیره میانکاله تلاش برای مهار نهایی ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در خصوص تجهیزات بکار گرفته شده برای مهار آتش در این منطقه گفت که برای این منظور گروه‌های آتش نشانی شهرداری‌های بهشهر، نکا، ساری، بندر امیر آباد، محیط زیست و منابع طبیعی بهشهر به کار گرفته شد.

وی گفت: همچنین سه دستگاه لودر محیط زیست، شهرداری رستمکلا و شهرداری خلیل شهر به همراه ۲فروند بالگرد در این عملیات گسترده مهار آتش سوزی میانکاله فعالیت داشتند.

محمدی شیرکلاهی با اشاره به اینکه بیشترین میزان خسارت آتش سوزی به گونه‌های گیاهی در کانون آتش منطقه سازیل بود، اظهار داشت: علت بروز این آتش سوزی در دست بررسی است.
این آتش سوزی در ساعت ۱۰ صبح روز گذشته، سه شنبه در ۱۰ هکتار از شبه جزیره میانکاله در حوزه جغرافیایی استان مازندران رخ داده است.

میانکاله شبه‌جزیره‌ای در منتهی‌الیه جنوب‌شرقی دریای مازندران، در ۱۲ کیلومتری شمال شهر بهشهر قرار دارد که مساحت آن بیش از ۶۸ هزار هکتار است.

میانکاله از سال ۱۳۴۸ به عنوان «منطقهٔ حفاظت‌شده» تعیین شد و هم‌اکنون با عناوین پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره تحت حفاظت محیط‌زیست به شمار می‌رود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر