آیا پنتاگون اطلاعات درباره موجودات فضایی را مخفی کرده‌است؟

کنگره آمریکا ماجرای حضور موجودات فضایی و ناشناخته بر روی زمین را به صورت علنی و پخش زنده در دنیا بررسی کرد.
آیا پنتاگون اطلاعات درباره موجودات فضایی را مخفی کرده‌است؟
کد خبر : ۴۰۲۸۰

ماجرای حضور موجودات فضایی و ناشناخته بر روی زمین، موضوعی بود که کنگره آمریکا این بار به صورت علنی آن را بررسی کرد و به صورت زنده برای سراسر جهان پخش شد. البته کنگره بیشتر به دنبال این سؤال بود که آیا پنتاگون در حال مخفی‌کردن اطلاعاتی در این زمینه است یا خیر؟ پیش‌تر شایعاتی مطرح بود که وسایل نقلیه و حتی جسد چندین آدم فضایی پیدا شده است. در این جلسه افسر «دیوید گراش» -‌مقام سابق اطلاعاتی- برای اولین بار با سوگند یاد کرد که دولت ایالات متحده یوفو‌ها و بقایای اجساد غیر‌انسانی را در اختیار دارد. در سخنرانی فرمانده «دیوید فراور» جزئیات بیشتری مطرح شد. او از وجود هواگرد‌های تیک‌تاک‌شیپ خبر داد. این هواگرد‌های بدون بال ۹۶ کیلومتر در دقیقه سرعت دارند و در هوا نیز می‌توانند توقف کنند. شبکه فاکس‌نیوز قدمی جلو برداشت و تصاویر محرمانه ضبط‌شده از طرف یک خلبان آمریکایی را منتشر کرد.

فرا انسان‌ها و فرازمینی‌ها

فایننشال تایمز گزارشی از جلسه استماع کنگره منتشر کرده و جزئیاتی را گزارش داد. در بخشی از این گزارش آمده است. «گراش» با سوگند و بدون هیچ تردیدی صحبت کرد. او ادعا کرد که دولت ایالات متحده از دهه ۱۹۳۰ یک برنامه مخفی را برای پیداکردن فضاپیما‌های غیر انسانی اجرا کرده است. حتی اجساد را نیز بازیابی کرده بود. او «همکاران متعددی» را می‌شناخت که هم از طرف افراد غیر انسانی و هم از سوی افرادی در دولت که به دنبال سرپوش‌گذاشتن بر وجود آن‌ها بودند، «آسیب‌های جسمی» دیده بودند. «گراش» خودش چنین اشیا و اجسادی را ندیده بود؛ اما گفت که با ۴۰ فرد آگاه صحبت کرده است. گراش البته یک موضوع دیگر را نیز مطرح کرد و گفت که بازدیدکنندگان کاملا بیگانه نبودند، بلکه موجودات درون‌زمینی بودند -‌که همیشه با ما روی زمین زندگی می‌کردند‌- یا موجودات بین‌بعدی از یک بعد فیزیکی دیگر. حتی در این صورت، شواهدی از هوش غیر‌انسانی (هوش فنی غیرحیوانی) به چشم می‌خورد. در سمت چپ گراش، یک فرمانده بازنشسته نیروی دریایی به نام «دیوید فراور» نشسته بود که گفت در سال ۲۰۰۴ او و سه نفر دیگر با جسمی به شکل «تیک‌تاک پرنده ۴۰‌فوتی» روبه‌رو شدند که به‌سرعت بدون پیشرانه قابل مشاهده حرکت می‌کرد. فراور گفت: «این شیء قوانین فیزیک را «آن‌طور که ما آن‌ها را درک می‌کنیم» به چالش می‌کشد».

تردیدها.

اما چند ساعت بعد از این اتفاق بود که گاردین گزارشی ارائه داد و تردید‌هایی در این زمینه مطرح کرد. از نظر گزارشگر گاردین هرچند شاهد‌ها چندین اتهام حیرت‌انگیز درباره دولت ایالات متحده، پنتاگون و یوفو‌ها مطرح کردند، اما درباره این شهادت‌ها تردید‌هایی هم وجود دارد. دیوید گراش چندی پیش اعلام کرده بود که آمریکا «وسایل نقلیه تا حدی دست‌نخورده بیگانگان» را در اختیار دارد. ارتش ایالات متحده می‌گوید که در تلاش است تا تعداد اندک مشاهده‌هایی را که توضیح واضحی برای آن‌ها وجود ندارد، بررسی کند. «گراش» در این جلسه ادعا کرد آمریکا یک برنامه مخفی برای بررسی وجود «یوفو»‌ها را برای چند دهه اجرا کرده است که در آن بشقاب‌پرنده‌های سقوط‌کرده را جمع‌آوری کرد و تلاش کرده مهندسی معکوس کند. او ادعا کرد که در جریان تلاش‌های دولت برای مخفی‌کردن اطلاعات بشقاب‌پرنده‌ها بوده و سعی شده که اطلاعات «افرادی که آسیب دیده یا مجروح شده‌اند» نیز مخفی نگه داشته شود. دیوید فراور، فرمانده سابق نیروی دریایی، از دیگر شاهدان بود که در سواحل اقیانوس اطلس در سال ۲۰۰۴ به همراه دیگر خدمه یک شیء عجیب را در آسمان دیده بود. شیئی که بار‌ها و بار‌ها دیده شده بود. یکی دیگر از شاهدان به نام «گریوز» نیز گفت که مشاهدات عمدتا مربوط به «مکعب‌های خاکستری یا سیاه تیره در داخل کره‌ای شفاف هستند» که در آن «نوک مکعب با داخل کره در تماس بود».

پنتاگون تکذیب کرد

البته نکته درخور توجه این است که هیچ افشاگری جدیدی درباره بیگانگان وجود نداشت؛ اما ادعا‌های حیرت‌انگیزی از سوی شاهدان مطرح شد که انگار آمریکا درصدد پنهان‌کردن مشاهدات و داشته‌هایش است. هرچند پنتاگون به‌سرعت ادعا‌های مطرح‌شده درباره پنهان‌کاری را تکذیب کرد و در بیانیه آمده است: «طبق گزارش بازرسان، هیچ اطلاعات قابل تأییدی برای اثبات ادعا‌هایی مبنی بر وجود برنامه‌هایی درباره در اختیار داشتن مواد به‌دست‌آمده از فرازمینی‌ها یا مهندسی معکوس آثار به‌جامانده از آن‌ها در گذشته یا در‌حال‌حاضر وجود ندارد».

کسی قانع شد؟

به نظر گزارشگر گاردین کسی با شهادت گراش و دیگر افراد حاضر در این جلسه قانع نشد. به نظر می‌رسد او اطلاعات بیشتری را پیش‌تر در مصاحبه‌هایش بیان کرده بود. مثلا در اوایل تابستان اعلام کرده بود: «دولت یک هواپیمای بیگانه بسیار بزرگ، شبیه به اندازه یک زمین فوتبال دارد»؛ اما در کنگره او با استناد به مسائل امنیتی، تمایلی به پرداختن به جزئیات این ادعا‌ها نداشت. از نظر یک روزنامه‌نگار مورخ یعنی «گرت گراف» او فقط ادعا‌هایی را تکرار کرد.

دوران جدیدی آغاز شده است؟

یکی از پژوهشگران در این زمینه به فایننشال تایمز گفت: «برخی منابع دیگر نیز وجود برنامه بازیابی و مهندسی معکوس را تأیید کرده‌اند. این یا بزرگ‌ترین داستان تاریخ است یا گروهی از مأموران ارشد اطلاعاتی وجود دارند که همگی به یک بیماری روانی جدی مبتلا شده‌اند». حالا ما نیز با این انتخاب روبه‌رو هستیم. در گذشته سخن‌گفتن از این ناشناخته‌ها همراه با دیوانه پنداشته‌شدن بود، اما برخی بعد از جلسه استماع کنگره معتقدند باید بپذیریم موجودات فضایی واقعا وجود دارند و آمریکا از یوفو‌های سقوط‌کرده خلبان‌هایی حاوی مواد زیستی غیر‌انسانی پیدا کرده است. البته برخی دیگر هنوز جواب دقیق نگرفته‌اند تا بتوانند باور کنند که آن‌ها وجود دارند یا نه؟ هرچند گاردین در این میان تردید‌هایی درباره شهادت شاهدان مطرح کرده است، اما از نظر رسانه‌های دیگر آن‌طور که در این نشست مطرح شد، وجود یوفو‌ها و موجودات فضایی روی زمین تأیید شده و دوران دیگری از تاریخ بشریت آغاز شده است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
شرق
مجله زندگی
ارسال نظر