شناسایی ۱۲۳ اینفلوئنسر و بلاگر با گردش مالی ۲۳۰۰ میلیارد تومانی

یش‌بینی دولت از مالیات تشخیصی بلاگرها حدود ۵۰۰ میلیاردتومان است.
شناسایی ۱۲۳ اینفلوئنسر و بلاگر با گردش مالی ۲۳۰۰ میلیارد تومانی
کد خبر : ۴۰۳۹۱

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، ۶۳ هزار برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی، ۴۵ هزار برگه برای املاک لوکس صادر و ۵۵۰ کاربر رسانه‌های اجتماعی با درآمد‌های نجومی و ۱۲۳ اینفلوئنسر و بلاگر با گردش مالی ۲۳۰۰ میلیارد تومانی شناسایی شده‌اند.
دولت برای سلبریتی‌ها و تأثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی برنامه دارد. در همین زمینه سخنگوی سازمان مالیاتی با بیان اینکه برخی از مالیات‌های تشخیصی اینفلوئنسر‌ها مربوط به پیش از شناسایی درآمد‌های این افراد بوده و سازمان در حال صدور برگه متمم است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که مالیات تشخیصی این افراد حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و بیشتر خواهد بود.
مهدی موحدی در مورد رقم بسیار پایین مالیات تشخیصی برای اینفلوئنسر‌ها (۱۷ میلیارد تومان برای ۲.۳ هزار میلیارد تومان درآمد) بیان کرده است: ۱۷ میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی که به آن اشاره شده بود، برگه‌هایی بوده است که پیش از رسیدن اطلاعات کامل بوده است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون اطلاعات کامل‌تر را دریافت کردیم، خاطرنشان کرده است: به این ترتیب اطلاعات فروش و حساب‌ها را نیز کاملاً ارزیابی کردیم. در نتیجه به واسطه این اطلاعات جدید در حال صدور برگه متمم هستیم. در حال جمع‌بندی اطلاعات هستیم و آن ۱۷ میلیارد تومان لزوماً مالیات ناظر بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات نیست و فقط برای برخی افراد است.

سرپرست مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ادامه داده است: پیش‌بینی می‌کنیم که درآمدی بسیار بیش از این مقدار یعنی به‌طور مثال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و بیشتر مالیات تشخیصی است که امکان وصول آن از سلبریتی‌ها وجود دارد.

ضریب مالیاتی اینفلوئنسرها؛ ۴۵ درصد نسبت سود فعالیت
موحدی در خصوص ضریب مالیاتی اینفلوئنسر‌ها نیز توضیح داده است: به این دلیل که درآمد این افراد به عنوان درآمد تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود، بنابراین پس از کسر هزینه‌ها و به منظور تعیین درآمد، حدود ۴۵ درصد نسبت سود فعالیت منظور خواهد شد.

وی همچنین در مورد هزینه‌های قابل قبول این دسته از مودیان گفته است: به‌طور مثال فردی که یک کلیپ تبلیغاتی درست کرده است و به سبب آن درآمدی داشته می‌تواند هزینه‌های مربوط به ساخت آن مانند هزینه تهیه موشن و ... را با مدارک و مستندات ارایه کند، امکان کسر آن وجود دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر