رتبه‌بندی معلمان در همدان تا پیش از مهر نهایی می‌شود

مسئولین آموزش و پرورش استان همدان قصد دارند تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، پرونده رتبه‌بندی معلمان را به سرانجام برسانند.
رتبه‌بندی معلمان در همدان تا پیش از مهر نهایی می‌شود
کد خبر : ۴۰۵۷۷

محمود نقوی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان در دستور کار آموزش پرورش است اظهار کرد: با رسیدگی شبانه‌روزی همکاران، تا قبل از مهرماه پرونده اعتراض ۱۲ هزار معلم استان بسته می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کمبود نیروی انسانی و فضا‌های آموزشی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، گفت: در این حوزه اقدامات کمی و کیفی صورت گرفته و در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ارائه برنامه اردوی دانش‌آموزی راهیان نور جلسات برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه رتبه بندی در سه سطح انجام می‌شود و خوشبختانه همدان جزو استان‌های پیشتاز در امر رسیدگی به اعتراضات بوده است تصریح کرد: تا امروز بیش از ۷۰ درصد اعتراضات رسیدگی شده است.

وی بیان کرد: رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان با تلاش و رسیدگی شبانه‌روزی بسته می‌شود.

نقوی در بخش دیگر با اشاره به اینکه پس از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، ۱۵۹۶ آموزگار ابتدایی و استثنایی برای مصاحبه معرفی شده‌اند متذکر شد: از این تعداد، ۶۵۰ آموزگار بعد از مراحل ارزیابی و گزینش جذب دستگاه تعلیم و تربیت استان خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این ارزیابی در قالب ۱۹ کانون، شامل ۱۱ کانون ویژه بانوان و هشت کانون ویژه آقایان با گروه‌های ۱۵ نفره انجام می‌گیرد که هر گروه در روز ۶ نفر را ارزیابی می‌کنند و این نوع ارزیابی دقیق طی ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان در بخش دیگر تاکید کرد: رنگ‌آمیزی مدارس حاشیه استان از دیگر اقدامات در دستور کار آموزش و پرورش بوده که تاکنون ۱۰۰ مدرسه در این طرح ثبت نام کرده و آموزش و پرورش توانسته ۲ میلیارد تومان بودجه برای این کار دریافت کند به نحوی که سهم هر مدرسه ۲۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه رنگ‌آمیزی مدارس کاملاً جهادی است و توسط نیرو‌های جهادی و بسیج دانش آموزی رقم می‌خورد اضافه کرد: به طوری که رنگ توسط آموزش و پرورش خریداری شده و به صورت رایگان توسط جهادگران نقاشی می‌شود.

نقوی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته وزارت آموزش و پرورش قبول کرد که همدان مشکل نیروی انسانی دارد و جزو ۱۱ استانی قرار گرفتیم که با مشکل نیرو مواجه است.

وی گفت: خوشبختانه جذب نیروی سرانه استان از ۱.۲ به ۲.۲ افزایش پیدا کرد و اگر این روند دو، سه سال ادامه داشته باشد مشکل کمبود نیروی انسانی حل خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر