قهرمان سوپر لیگ انگلستان مشخص شد!

آرسنال قهرمان سوپرجام (جام خیریه یا کامیونیتی‌شیلد) فوتبال انگلیس شد.
قهرمان سوپر لیگ انگلستان مشخص شد!
کد خبر : ۴۱۱۹۷

آرسنال با پیروزی ۱-۴ مقابل منچستر سیتی قهرمان سوپرجام (جام خیریه یا کامیونیتی‌شیلد) فوتبال انگلیس شد. این هفدهمین قهرمانی آرسنال در این مسابقات بود که «توپچی‌ها» را بالاتر از لیورپول (۱۶) به عنوان دومین تیم پرافتخار این مسابقات پس از منچستر یونایتد (۲۱) قرار می‌دهد.

منچستر سیتی که فصل گذشته قهرمان سه‌گانه (لیگ برتر، جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان فوتبال اروپا) شده بود، در ورزشگاه ومبلی به مصاف آرسنال، تیم دوم لیگ برتر رفت.

کول پالمر در دقیقه ۷۷ بازی منچستر سیتی را پیش انداخت و در حالی که به نظر می‌رسید، مردان پپ گواردیولا اولین جام این فصل خود را تصاحب خواهند کرد، لئاندرو تروسار در آخرین دقیقه وقت تلف‌شده (۱۱ + ۹۰) کار را به تساوی کشاند.

در ضربات پنالتی آرسنال بهتر عمل کرد و در حالی که کوین دبروینه و رودری ضربات خود را از دست دادند، تیم لندنی حریفش را شکست داد. به این ترتیب آرسنال که در فصل گذشته شانس قهرمانی لیگ برتر بود، اما سرانجام رقابت را به حریفش واگذار کرد، این بار عملکردی مقتدرانه داشت تا با روحیه‌ای مضاعف آماده حضور در مسابقات فصل آینده لیگ برتر شود.

آرون رمزدیل، دروازه‌بان آرسنال، پس از قهرمانی این تیم گفت: «دو سال به سختی تلاش کردیم. ما شانس، چیزی که احتمالا فصل‌های گذشته به آن محتاج بودیم، نداشتیم. کار ما گره خورده بود، اما امروز از آن ماجرا رها شدیم.»

او در مورد تاثیر این پیروزی در رقابت‌های این فصل فوتبال انگلیس نیز گفت: «نمی‌دانم، سیتی کمی از پیش فصل خودش عقب است. این یک بیانیه است. این برای ما یک نشانه بود تا بدانیم، می‌توانیم برویم و سیتی را در یک بازی مهم شکست دهیم.»

آرسنال به این ترتیب توانست پس از سال‌ها یک جام را به خانه ببرد، اما شکست سیتی به معنای پایان رویای شش‌گانه بود. این تیم حالا باید در سوپرجام اروپا با سویا (قهرمان لیگ اروپا) بازی کند و بعد در جام جهانی باشگاه‌ها به عنوان قهرمان اروپا بازی کند.

سیتی به این ترتیب سه بار پیاپی در کسب این جام ناکام بوده است و تنها منچستر یونایتد با چهار ناکامی متوالی (۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱) رکورد بدتری نسبت به این تیم دارد.

سوپر جام انگلیس که به جام خیریه معروف است معمولا یک هفته پیش از شروع لیگ برتر برگزار می‌شود بین قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی. منچسترسیتی فصل پیش برنده هر دو جام بود بنابراین در این مسابقه با آرسنال نایب قهرمان لیگ روبرو شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر