عضو یاکوزا پسر جوانی را در تهران کشت

مردی که به جرم قتل پسری جوان بازداشت شده برادرش که در ژاپن عضو گروه یاکوزا‌ها است را به عنوان قاتل معرفی کرد.
عضو یاکوزا پسر جوانی را در تهران کشت
کد خبر : ۴۱۲۰۰

تحقیقات جنایی پس از دو هفته منجر به دستگیری یکی از متهمان قتل مرد جوانی شد که هدف حمله موتورسواران ناشناس قرار گرفته و جان خود را از دست داده بود.

حدود ساعت یک بامداد جمعه ۳۰ تیر امسال ماموران پلیس پایتخت موضوع مرگ مرد جوانی را به بازپرس کشیک قتل تهران خبر دادند که در حمله‌ای مرگبار هدف چاقوی افراد ناشناسی قرار گرفته بود. ماموران که از ساعتی پیش از مرگ مرد جوان در جریان حمله خونین قرار گرفته و تحقیقات خود را برای شناسایی ضاربان موتورسوار آغاز کرده بودند با مرگ او موضوع را به بازپرس وحید ناصری اطلاع دادند.

به این ترتیب، تیم جنایی به همراه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران پس از حضور در بیمارستان تحقیقات جنایی را آغاز کردند و پی بردند جوان کشته‌شده ساعتی قبل از مرگ، سوار موتورسیکلت دوستش بوده که هدف حمله قرار می‌گیرد.

دوست مقتول در روند تحقیقات گفت: دوستم ترک موتور من نشسته بود و در حال عبور بودیم که ناگهان موتورسوار دیگری با سرعت از روبه‌رو به سمت موتور من آمد. هر دو با شدت ترمز کردیم و نزدیک بود تصادف هولناکی اتفاق بیفتد. من و دوستم به سرنشینان آن موتور اعتراض کردیم و به راکب موتورسیکلت گفتیم این چه وضع راندن موتور است؟ راکب آن موتور و دوستش که ترک او نشسته بود شروع به فحاشی و توهین کردند.

به گفته پسر جوان، درگیری مختصری بین دو طرف در همان حال که روی موتور نشسته بودند به وجود آمد و بعد هم دو موتورسوار فوری از محل دور شدند، اما او و مقتول آن‌ها را تعقیب کردند تا دلیل رفتار خطرناک‌شان را بپرسند.

 
دوست مقتول ادامه داد: آن‌ها پس از مشاجره لفظی با ما درگیر شدند که البته زیاد طولانی نشد. خیلی سریع دور شدند. چند متر جلوتر من متوجه شدم دوستم روی شانه‌های من افتاده است و بعد فهمیدم بیهوش است. وقتی از موتور پیاده شدم او غرق در خون روی زمین افتاد. تازه آن موقع بود که متوجه شدم ضربه عمیق چاقو به دوستم خورده. به همین خاطر فوری او را به بیمارستان رساندم که بعد از چند ساعت کار پزشکان فایده نداشت و او جانش را از دست داد؛ بنابراین رسیدگی به پرونده برای روشن شدن راز ماجرا و شناسایی و دستگیری متهمان پرونده در دستور کار بازپرس و کارآگاهان جنایی قرار گرفت.

در روند تحقیقات جنایی بازپرس ناصری دستور تحقیق در مورد پلاک موتورسیکلت را صادر کرد و در نهایت مردی در رابطه با این قتل بازداشت شد. مرد دستگیرشده می‌گوید نقشی در قتل ندارد و قاتل برادرش است.

او در اظهارات خود گفت: من قاتل نیستم. برادرم که چند سال از من بزرگ‌تر است خلافکار و سارقی است که ۲۰ سال قبل به ژاپن رفته و عضو یاکوزا شده و به جرم قاچاق مواد مخدر به زندان افتاده بود. حبس ابد به او داده بودند؛ اما بعد از ۱۷ سال زندان آزاد شد. ما تا مدت‌ها از او خبر نداشتیم و بعد از دو سال که در زندان بود نامه‌ای از زندان توکیو فرستاد و فهمیدیم چه بلایی سرش آمده است. او دو سال پیش بعد از ۱۷ سال از زندان آزاد شد و به تهران برگشت. در تهران هم در کار سرقت خودرو، لوازم خودرو و زورگیری بود.

در حال حاضر بازپرس ناصری، پرونده و متهم را به اداره دهم پلیس آگاهی تهران فرستاده است تا در ادامه تحقیقات بررسی شود مرد بازداشت‌شده راست گفته و برادرش قاتل است یا خودش دست به قتل زده است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر