حمله سنگین اوکراین به روسیه/ شهر دونتسک بمباران شد

رئیس جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد که در پی گلوله‌باران این شهر توسط ارتش اوکراین، حداقل سه نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر از جمله یک کودک زخمی شدند. 
حمله سنگین اوکراین به روسیه  شهر دونتسک بمباران شد
کد خبر : ۴۱۴۱۱

«دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد که در پی گلوله‌باران این شهر توسط ارتش اوکراین، حداقل سه نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر از جمله یک کودک زخمی شدند.

این مقام منصوب‌شده توسط روسیه در پیامی تلگرامی اعلام کرد: «در طول روز دونتسک هدف گلوله‌باران شدید گروه‌های مسلح اوکراینی قرار گرفت. در حال حاضر، از کشته شدن سه نفر در منطقه کیفسکی اطلاع داریم. ۱۱ نفر دیگر در مناطق کیفسکی، وروشیلوفسکی و کویبیشفسکی زخمی شدند که یک کودک نیز از جمله آن‌ها هستند».


 پوشیلین با اعلام این‌که اوکراین در حملات خود اقدام به استفاده از مهمات خوشه‌ای کرده است، افزود که تعدادی از تأسیسات زیرساختی غیرنظامی مورد اصابت قرار گرفته است.


وی ادامه داد: «گلوله باران دشمن به ۲۴ منزل مسکونی در دونتسک و یاسینواتا و ۱۰ تأسیسات زیربنایی غیرنظامی از جمله یک مدرسه در دونتسک، یک کودکستان در ماکییوکا و یک کارخانه در شاختارسک آسیب رساند. ۹۵ مورد گلوله باران از جمله با استفاده از توپخانه‌های خوشه‌ای رخ داد»


در همین حال، مقام‌های کی‌یف اعلام کرده‌اند که در جریان دو حمله روسیه به شهر پوکروفسک در شرق اوکراین، پنج غیرنظامی، یک کارمند اورژانس و یک سرباز کشته شده‌اند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایلنا
مجله زندگی
ارسال نظر