کارت ملی جایگزین همه کارت‌های بانکی می‌شود

قرار است در آینده کارت ملی شما، جایگزین همه کارت‌های بانکی مختلفی که در جیب دارید شود.
کارت ملی جایگزین همه کارت‌های بانکی می‌شود
کد خبر : ۴۱۴۷۰

این خبر را امروز مدیر کل ثبت احوال استان تهران داد پیش از این اعلام شده بود شناسنامه‌ها در کشور جمع می‌شود شناسنامه‌ها جمع و همه اطلاعات در کارت ملی هوشمند تجمیع می‌شود. کمیسیون تلفیق برنامه پنجساله هفتم توسعه مصوب کرد که سازمان ثبت احوال کشور تمام اطلاعات هویتی و شناسنامه‌ای افراد را در کارت ملی تجمیع کند. کمیسیون مصوب کرد که باید به مرور و طی ۵ سال آینده شناسنامه‌ها حذف شده و کارت ملی جایگزین شناسنامه‌ها شود.

با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

 سازمان ثبت احوال کشور در امضای تفاهم‌نامه با بانک ملی جمهوری اسلامی ایران همکاری جهت انجام پروژه‌های مشترک به منظور ایجاد راه اندازی یا توسعه کسب و کار‌های مبتنی بر حوزه صلاحیتی طرفین انجام شد. از موضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به تبادل اطلاعات برای عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی و طراحی و تولید سلول‌های متناظر از جمله سرویس تطبیق اثر انگشت کارت ملی، بهره برداری بانک از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه پایگاه سببی و نسبی و تدوین و ارائه کسب و کار مبتنی بر احراز هویت غیر حضوری اشاره کرد.

در آئین امضای این تفاهم‌نامه مشترک نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: امروز با هدف مشارکت و هم افزایی بین دو دستگاه ثبت احوال و بانک ملی برای ارائه خدمات مناسب‌تر این تفاهم نامه به امضاء رسیده است بسیاری مسائل که مردم کشور و بچه‌های عملیاتی دولت درگیر آن بودند با تحقق این هم افزایی حل و فصل می‌شود.

وی افزود: بانک ملی ۵۲ میلیون مشتری دارد یعنی تقریبا بیشتر مردم که امکان افتتاح حساب داشتند در بانک ملی حساب دارند و تلاش ما ارائه خدمات مناسب و درخور مردم کشور است و با این همکاری خدمات مناسب‌تری را به هموطنان ارائه می‌دهیم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر