آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در آمریکا + جزئیات جدید

رسانه‌های آمریکا در گزارش‌هایی که هنوز به تأیید نرسیده‌اند مدعی حصول توافقی میان تهران و واشنگتن برای مبادله زندانیان شده‌اند.
آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در آمریکا + جزئیات جدید
کد خبر : ۴۱۵۶۸

برخی رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌هایی که هنوز به تأیید نرسیده‌اند ادعا کرده‌اند واشنگتن و تهران به توافقی برای تبادل زندانی میان دو طرف دست پیدا کرده‌اند. 

روزنامه نیویورک‌تایمز که به عنوان نخستین رسانه آمریکایی این ادعا را مطرح کرده نوشته پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانی‌هایی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته شده‌اند از زندان آزاد خواهند شد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابعی که اشاره‌ای به نام آن‌ها نشده مدعی شده حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران نیز آزاد خواهند شد. 

مطابق این ادعا، جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین گام در اجرای این توافق پنج نفر از زندانیان دو تابعیتی را از زندان اوین آزاد و تحت بازداشت خانگی نگاه داشته است. 

«جارد گسنر»، وکیل یکی از این زندانیان موضوع انتقال زندانیان به بازداشت خانگی را تأیید کرده است. او با تکرار روایت حکومت آمریکا که از زندانیان به عنوان «گروگان» یاد می‌کنند گفت: «اقدام ایران در انتقال گروگان‌ها از زندان اوین به بازداشت خانگی تحول مهمی است.»

گسنر، وکیل سیامک نمازی ۵۱ ساله است که سال ۱۳۹۵ در ایران به دلیل همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد. 

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته «مراد طاهباز» نیز از جمله دیگر افرادی است که در این تبادل زندانی آزاد خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر