جزییات تیراندازی‌های وحشت آور در مراسمات عروسی و عزا در آبادان

جانشین فرماندهی انتظامی آبادان گفت: در چهار ماه ابتدایی سال جاری و نسبت مدت زمان مشابه گذشته، تیراندازی در مراسمات شهرستان آبادان ۳۸ درصد کاهش یافت.
جزییات تیراندازی‌های وحشت آور در مراسمات عروسی و عزا در آبادان
کد خبر : ۴۱۶۰۰

سرهنگ رضا اشیریاظهار کرد: وجود واحدها، منابع اطلاع‌رسانی و خبرنگاران هوشیار عامل اصلی افزایش سطح آگاهی عمومی و در نهایت رشد و بالندگی فکری افراد جامعه است.
وی افزود: مسائل بسیاری وجود دارد که وجودشان برای همه مشهود و مبرهن است، اما نحوه طرح، کنکاش و بررسی اینگونه مسایل به اندازه وجود آن‌ها موثر و کارساز است و این همان جوهر خاص و در واقع هنر خبرنگاران است.

جانشین فرماندهی انتظامی آبادان گفت: گسترش فضای یاس و ناامنی در میان مردم نه تنها به جامعه و شهروندان کمکی نمی‌کند، بلکه سوء استفاده تبلیغاتی دشمن و رکود اقتصادی را باعث می‌شود.

سرهنگ اشیری با بیان کاهش چشمگیر تیراندازی و افزایش کشف سلاح از ابتدای سال جاری در آبادان خبر داد و بیان کرد: آمار سرقت‌های خشن، جرایم سرقت‌های به عنف در آبادان نسبت به مدت زمان سال گذشته سه درصد کاهش یافت.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد ۳۸ درصد کاهش تیراندازی در مراسمات بودیم که این مورد به واسطه اقدامات فرهنگی به وجود آمد.

جانشین فرماندهی انتظامی آبادان، فرهنگ سازی را مناسب‌ترین راهکار حذف خرده فرهنگ غلط تیراندازی در مراسم جشن و عزاداری دانست و گفت: آمار تیراندازی‌های غیرمجاز با همکاری شیوخ و مردم در آبادان ۳۸ درصد کاهش یافته است.
وی بهترین راهکار مقابله با معضل تیراندازی و نگهداری غیرمجاز اسلحه را فرهنگ‌سازی دانست و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی مانند بزرگان، ریش‌سفیدان، سران شیوخ، روحانیت، اصحاب رسانه و هیات‌های مذهبی مناسب‌ترین راهکار برچیده شدن رسم غلط تیراندازی در مراسم سنتی است.

سرهنگ اشیری اظهار کرد: عادی‌انگاری رسم غلط استفاده از سلاح گرم در مراسم عروسی و عزا تبدیل به یک معضل جدی در مناطق شهری و روستایی شده و اتفاقات تلخ و حوادث خونباری را به دنبال داشته است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر