مجلس رای داد / بررسی لایحه حجاب براساس اصل ۸۵

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس با تقاضای تعدادی از وکلای ملت برای بررسی لایحه عفاف و حجاب براساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.
مجلس رای داد   بررسی لایحه حجاب براساس اصل ۸۵
کد خبر : ۴۱۸۰۴

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی بررسی می‌شود.

در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲ مرداد ماه) مجلس، تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در دستورکار قرار گرفت.

پس از آنکه موافقان و مخالفان این موضوع نظرات خود را مطرح کردند، رأی‌گیری صورت گرفت که نمایندگان با ۱۷۵ رأی موافق، ۴۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه با بررسی این لایحه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند، اما در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آن‌ها با مجلس خواهد بود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر