خبر ممنوعیت غربالگری جنین تکذیب شد

سخنگوی وزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکی در واکنش به برخی شایعات در فضای مجازی گفت: هیچ محدودیت جدیدی برای تولید و توزیع کیت‌های غربالگری جنین ایجاد نشده و استاندارد‌هایی که پیش از این به منظور کنترل کیفی کیت‌ها اعمال می‌شد، همچنان رعایت می‌شود
خبر ممنوعیت غربالگری جنین تکذیب شد
کد خبر : ۴۱۹۹۱

سخنگوی وزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از نظر وزارتخانه، غربالگری جنین با رعایت استاندارد‌ها ممنوع نیست، ادامه داد: غربالگری مطابق قانون و نظر متخصصان استانداردسازی شده است. 


پدرام پاک آیین در واکنش به برخی شایعات در فضای مجازی گفت: هیچ محدودیت جدیدی برای تولید و توزیع کیت‌های غربالگری جنین ایجاد نشده و استاندارد‌هایی که پیش از این به منظور کنترل کیفی کیت‌ها اعمال می‌شد، همچنان رعایت می‌شود.
 
وی افزود: نظارت بر کیفیت و استاندارد بودن کیت‌های غربالگری جنین وظیفه سازمان غذا و داروست تا کیت‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بیشترین دقت و کمترین خطا را داشته باشد.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه از نظر وزارت بهداشت، غربالگری جنین با رعایت استاندارد‌ها ممنوع نیست؛ ادامه داد: غربالگری مطابق قانون و نظر متخصصان استانداردسازی شده است.
 
پاک آیین افزود: در حال حاضر کیت‌های تشخیصی غربالگری با دقت کافی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و همچنان برای کمک به سلامت مادر و جنین، از توزیع کیت‌های غیر استاندارد و غیر دقیق جلوگیری می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر