سه جاسوس روسیه دستگیر شدند + عکس

سه جاسوس روسیه که سال‌ها در بریتانیا زندگی می‌کردند در این کشور بازداشت شدند.
سه جاسوس روسیه دستگیر شدند + عکس
کد خبر : ۴۲۰۱۵

در خبر شبکه انگلیسی زبان «بی‌بی‌سی» آمده است: «سه مظنون به جاسوسی برای روسیه در بریتانیا دستگیر و در یک تحقیقات امنیت ملی بزرگ تفهیم اتهام شدند».

متهمان که همگی شهروندان بلغارستان هستند، در ماه فوریه بازداشت شدند و از آن زمان در بازداشت به سر می‌برند. ادعا شده که آن‌ها برای سرویس‌های امنیتی روسیه کار می‌کردند.

آن‌ها متهم شده‌اند که با علم به جعلی بودن اسناد هویتی منتسب به خودشان، این اسناد را با «نیت نامناسب» حفظ کرده‌اند؛ این اسناد شامل گذرنامه، کارت شناسایی و سایر مدارک متعلق به انگلیس، بلغارستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، کرواسی، اسلوونی، یونان و جمهوری چک است.

بی‌بی‌سی نام این سه تبعه بلغارستانی را به شرح ذیل منتشر کرده است: «اورلین روسف ۴۵ ساله ساکن گریت یارموث نورفولک (انگلیس)، بایزر دژامبازوف ۴۱ ساله و کاترین ایوانووا ۳۱ ساله ساکن هرو شمال غرب لندن».

طبق این گزارش، این سه نفر سال‌ها در انگلیس زندگی کرده و مشغول به انجام مشاغل مختلفی بوده‌اند و در مجموعه‌ای از ساختمان‌ها در حومه شهر‌ها ساکن بوده‌اند.

 گفته می‌شود که اورلین روسف سابقه فعالیت‌های تجاری در روسیه را دارد و در سال ۲۰۰۹ به انگلیس مهاجرت کرده است. به نوشته بی‌بی‌سی، او سابقه مشاوره دادن به وزارت انرژی بلغارستان را هم در کارنامه خود دارد.

از بایزر دژامبازوف و کاترین ایوانووا که در یک منزل در منطقه هرو زندگی می‌کردند، به عنوان «زن و شوهر» نام برده شده است. دژامبازوف به عنوان راننده برای بیمارستان‌ها کار می‌کرده و ایوانووا هم خودش را دستیار آزمایشگاه در یک موسسه خصوصی پزشکی معرفی کرده بود. این زوج، حدود یک دهه قبل به انگلیس مهاجرت کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، قرار است این سه شهروند بلغارستانی در ماه ژانویه در لندن محاکمه شوند. آن‌ها هنوز به اتهامات وارده، واکنشی نشان نداده‌اند.

سه جاسوس روسیه دستگیر شدند + عکس

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر