صدور گذرنامه‌های اربعینی طی دو روز

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: همه گذرنامه‌های زیارتی در دو روز آینده به آدرس اعلام شده از سوی افراد ارسال خواهد شد.
صدور گذرنامه‌های اربعینی طی دو روز
کد خبر : ۴۲۰۴۱

هر ساله تعداد افراد زیادی برای شرکت در سفر معنوی اربعین به عتبات عالیات مشرف می‌شوند، اما شروع این سفر با گرفتن گذرنامه است.

در سال‌های گذشته تعدادی از زائران قصد سفر اربعین را داشته اند، اما به دلیل عدم اعتبار گذرنامه یا اقدام دیرهنگام از این سفر بی بهره مانده اند.

در سال جاری پلیس با همکاری طرف عراقی صدور گذرنامه زیارتی را در دستور کار خود قرار داد تا هم در زمان صدور تسریع شود و هم در میزان هزینه!

سردار سعید منتظرالمهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی فراجا در ۲۶ تیر ماه امسال اعلام کرد: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و صفر در دستور کار پلیس قرار گرفته است و اعتبار این گذرنامه‌های زیارتی مانند دیگر گذرنامه‌ها ۵ سال بوده و صرفاً برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر است، هر چند که رایزنی‌های لازم با طرفِ عراقی، برای استفاده در سایر ایامِ سال نیز در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی فراجا تاکید کرد: هزینه صدور گذرنامه حدود ۵۰ هزار تومان برآورد شده که در مقایسه با گذرنامه عادی خیلی ارزان‌تر و حدود یک هشتم قیمت است.

به گفته وی این گذرنامه زیارتی از زمان درخواست تا تحویل در مدت زمان بین ۳ تا ۵ روز کاری به دست متقاضیان خواهد رسید.

این در حالی است که فرآیند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی صرفاً از طریق اپلیکیشن «پلیس من» انجام می‌شود و برای آن دسته از افرادی هم که امکان استفاده از اپلیکیشن برایشان دشوار است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها (نه دفاتر پلیس +۱۰) در سراسر کشور درخواست خودشان را ثبت و ارسال کنند.

اما در روز‌های اخیر در پی تماس‌های شهروندان مشخص شد که برخی از افرادی که از ده روز قبل اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه پلیس من کرده اند هنوز موفق به دریافت گذرنامه‌های زیارتی خود نشده اند.

علی. م یکی از مشتاقان زیارت اربعین در تماس با خبرگزاری مهر مدعی شد ۱۱ روز قبل در سامانه پلیس من برای خود و همسرم درخواست گذرنامه زیارتی دادیم، اما هنوز نه گذرنامه به دستمان رسیده و نه پیامکی برایمان ارسال نشده است.

با توجه به این موضوع به سراغ سردار سرتیپ علی ذوالقدر رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه رفتیم تا سرنوشت درخواست‌های گذرنامه زیارتی را از وی جویا شویم.

سردار ذوالقدر در پاسخ به مهر گفت: افرادی که هنوز گذرنامه شأن به دستشان نرسیده و حداقل ۷ روز از زمان درخواست شأن گذشته است برای پیگیری می‌توانند به همان اداره گذرنامه‌ای که ثبت نام کرده اند مراجعه کنند.

سردار ذوالقدر بیان داشت: البته با هماهنگی‌های صورت گرفته به طور قطع ظرف یکی، دو روز آینده گذرنامه همه افرادی که درخواست داده اند به آدرس اعلامی آن‌ها ارسال می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین ۳ تا ۴ هزار گذرنامه نیز به اداره پست ارسال شده است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر