کدام استان کمترین تورم را دارد؟

در میان 31 استان ایران، استان بوشهر کمترین نرخ تورم سالیانه را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۴۲۱۶۳

استاندار بوشهر گفت: بر اساس شاخص‌های اعلام شده توسط درگاه‌های رسمی، استان بوشهر پس از تهران دارای کمترین میزان تورم در کشور است.

احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در نشست شورای تنظیم بازار استان بوشهر اظهار کرد: بخش عمده این میزان پایین تورمی بوشهر نسبت به سایر استان‌ها، کنترل بازار توسط دستگاه‌های دولتی حاکمیتی، اصناف و بخش خصوصی و ساختار‌های نظارتی است.

وی افزود: این وضعیت در شرایطی رخ داده که استان بوشهر سالیانه قریب به ۱۰ میلیون نفر گردشگر به خود می‌پذیرد و می‌تواند به عنوان یک منبع ایجاد تورمی قرار گیرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در کنار نظارت‌های مناسب، در تامین و توزیع کالا این استان موفق عمل کرده به گونه‌ای که که در هیچ شرایطی طی دو سال اخیر شاهد کمبود کالا‌های اساسی و یا گرانی بدیل نبود کالا نبوده ایم.

محمدی زاده یادآور شد:با برنامه ریزی‌های انجام شده مشکلی برای تامین و نوزیع کالا برای ۶ ماهه دوم امسال وجود ندارد و بدون آثار تورمی کالا‌های اساسی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی بادآور شد: موضوع نظارت بر بازار و مقابله با گران فروشی به شکل مستنر در دستور مسوولان مرتبط با حوزه بازار قرار گیرد و در صورت هر گونه تخلف نیاز است که با متخلفین برخورد قانونی شود.

استاندار بوشهر با اعلام ضرورت راه اندازی نمایشگاه‌های عرصه مستقیم کالا و نظارت بر قیمت‌ها در این نمایشگاه ها، ادامه داد: از دست اندرکاران خواسته شده که با رویکرد عرصه کیف و کفش، روپوش مدارس و نوشت افزار و پوشاک عفاف و حجاب نمایشگاه‌های پاییزه در شهرزورماه در همه مراکز شهرستان‌های استان راه اندازی شود.

وی وجود روربازار‌ها در مراکز شهری را یک فرصت ذکر کرد و گفت: انتظار می‌رود که در این روزبازارها، فضایی برای عرصه محصولات روستایی برای کمک به اقتصاد محلی ایجاد شود.

محمدی زاده با اشاره به نگاه مثبت دولت به کمک به فعال شدن استارت آپ‌ها و فروشگاه‌های الکترونیکی گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب در این بخش، با اولویت ایجاد اشتغال برای جوانان و ارائه تسهیلات ارزان قیمت تبصره ۱۸ می‌توان این بخش‌ها نیز فعال کرد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر