خبر عجیب و باورنکردنی از مصرف برق در کولر‌های ایرانی

وزیر نیرو گفت: ۳۱ هزار مگاوات از مصرف برق کشور در تابستان مربوط به کولر‌ها است و معادل کل مصرف برق کشور مصر با ۱۰۰ میلیون جمعیت است.
خبر عجیب و باورنکردنی از مصرف برق در کولر‌های ایرانی
کد خبر : ۴۲۳۹۱

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو اظهار داشت: در زمان حاضر ظرفیت تولید نیروگاه‌های کشور ۹۱ هزار و ۲۹۲ مگاوات است که ۷۷۴۵ مگاوات آن در طول عمر دولت مردمی به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو با اشاره به اوج مصرف ۷۳ هزار و ۶۰۰ مگاواتی در سال جاری گفت: مصرف در ماه‌های مختلف تفاوت دارد و یک‌سوم از مصرف سهم بخش خانگی، یک‌سوم بخش صنعت و یک‌سوم سهم سایر بخش‌ها است.

وی افزود: ۳۱ هزار مگاوات از مصرف برق کشور در تابستان مربوط به کولر‌ها است و معادل کل مصرف برق کشور مصر با ۱۰۰ میلیون جمعیت است.

محرابیان با اشاره به اینکه هر یک درجه افزایش دما ۱۸۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌شود، گفت: کولر‌های آبی طرح موتور‌های BLDC با راندمان بسیار بالا که پیش از این تحقیقاتی بود با استفاده از ظرفیت‌های استاندارد، امروز به تولید انبوه رسید و به ۵۰ درصد در کاهش مصرف برق کولر‌ها منتهی می‌شود.

عضو کابینه دولت مردمی، با اشاره به ناترازی برق گفت: ناترازی باید برپایه نحوه مدیریت عنوان شود، در سال ۱۴۰۰ ما ۱۵ هزار مگاوات ناترازی داشتیم که نتیجه آن خاموشی گسترده در بخش خانگی و صنعت بود.

محرابیان تأکید کرد: سالانه یک میلیون مشترک جدید به شبکه برق اضافه می‌شود، اما با شیوه‌های مدیریت مصرف، ناترازی مدیریت شد و معتقدیم کشور، می‌تواند با روش‌های مختلف کنار توسعه نیروگاه زمینه مدیریت انرژی را فراهم کند.

این مقام مسئول با اشاره به مسئله آب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳ درصد از طرح جهاد آبرسانی درپهنه استان سیستان و بلوچستان تعبیه شده است و تا پایان دولت ۱۰ هزار روستا در سطح کشور آبرسانی می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به مسئله حقابه هیرمند گفت: اخیرا بازدید توسط همکاران ما از ایستگاه دهراود داشته و مشخص شد، افغانستان هم درگیر خشکسالی است، اما به میزان بارندگی انجام شده ما از حقابه هیرمند سهم داریم و پیگیر دریافت حقابه هستیم.

محرابیان، گفت: در تامین آب شرب منطقه سیستان، با آب هیرمند و بدون آب هیرمند پروژه‌های بسیاری برای تامین این آب در دستور کار قرار گرفته است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر