قتل پسردایی به وسیله پسرعمه؛ قاتل: همه چیز ناخواسته بود!

پسر جوان که در جدال خانوادگی پسر دایی اش را کشته بود پای میز محاکمه ایستاد و مدعی شد ناخواسته دست به قتل زده است.
قتل پسردایی به وسیله پسرعمه؛ قاتل: همه چیز ناخواسته بود!
کد خبر : ۴۲۴۰

رسیدگی به این پرونده از تابستان سال ۱۴۰۰به دنبال وقوع درگیری مرگبار میان اعضای یک خانواده در محله وحیدیه تهران آغاز شد. ماموران بلافاصله رهسپار محل شدند و به تحقیق پرداختند. شواهد نشان می داد پسر جوانی به نام نعیم از ناحیه گردن چاقو خورده و تسلیم مرگ شده است.

جسد با دستور قضایی  به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم ۲۰ ساله به نام قادر که در محل حضور داشت بازداشت شد.

وی به قتل پسردایی اش اعتراف کرد و در تشریح جزییات ماجرا گفت: من و نعیم هم سن و سال بودیم و  از بچگی با هم بزرگ شدیم.ما هیچ اختلافی با هم نداشتیم و من ناخواسته موجب مرگ وی شدم.

متهم ادامه داد: آن روز   شوهرخاله  و پسرخاله هایم میهمان خانه مان بودند که سر موضوعی باهم  درگیر شدیم. درگیری لفظی ادامه داشت تا اینکه انها به سمتم حمله ور شدند و مرا کتک زدند. من هم از ترسم به آشپزخانه دویدم .آنها دنبالم آمدند و درگیری را ادامه دادند. من  در یک لحظه چاقوی آشپزخانه را برداشتم و آن را  بی هدف  بالای سرم چرخاندم که چاقو ناخواسته با پسر دایی ام  که در آن دعوا حضور داشت برخورد کرد.

به دنبال اظهارات متهم و بازسازی صحنه جرم،برای وی کیفرخواست صادر و پرونده اش به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

وی در حالی از خود دفاع کرد که اولیای دم برای او حکم قصاص خواستند.

دایی وی گفت: من ۱۰ فرزند دارم و قادر پسرکوچکم را از من گرفت. من برای او قصاص می خواهم.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من قصد کشتن پسردایی ام  را نداشتم. او از برادر به من نزدیک تر بود و من از مرگ او داغدارم.

وی در تشریح جزییات درگیری خونین  گفت: آن روز شوهر خاله و پسرخاله هایم که ۶ نفر بودند به خانه مان آمدند و دعوا راه انداختند. آنها یکباره به سمتم حمله ور شدند و مرا کتک زدند .من در یک لحظه به آشپزخانه رفتم و در حالی که گیج شده بودم و سرم پایین بود ضربه ای را با چاقو به بالای سرم زدم که ناخواسته چاقو با پسر دایی ام برخورد کرد و موجب مرگ وی شد.

سپس متهم به درخواست قضات دادگاه،صحنه درگیری را بازسازی کرد و گفت: باور کنید من روی زمین افتاده بودم و در یک لحظه که توانستم بلند شوم چاقو را بالای سرم چرخاندم. من اصلا ندیدم چاقو به چه کسی برخورد کرد.من اگر قصد قتل داشتم در همان اتاق و قبل از اینکه کتک بخورم ضربه می زدم. مرگ پسردایی ام ناخواسته رخ داد و من شرمنده دایی و زن دایی ام هستم.

در پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر