تاریخ‌سازی دختر ایرانی در مسابقات جهانی مچ‌اندازی

در نخستین روز مسابقات مچ‌اندازی قهرمان جهان، آرتین یاری‌نژاد به مدال نقره رسید و کارینا کرمی موفق به تاریخ‌سازی در بخش بانوان شد.
تاریخ‌سازی دختر ایرانی در مسابقات جهانی مچ‌اندازی
کد خبر : ۴۳۰۲۳

در اولین روز از چهل و چهارمین رقابت‌های مچ اندازی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ که به میزبانی قزاقستان برگزار شد و آرتین یاری‌نژاد به مدال نقره و کارینا کرمی به مدال برنز دست یافتند.

مسابقات امروز در رده سنی نوجوانان، جوانان و امید‌ها و در بخش دست چپ برگزار شد و نمایندگان کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

مهدیه کلانتری در رده سنی امید به مقام چهارمی دست یافت و در یک قدمی سکو متوقف شد. او ورزشکاری از کشور هند را شکست داد و مقابل رقبای ترکیه‌ای و قزاقستانی شکست خورد.

در رده سنی نوجوانان، کارینا کرمی موفق شد با شکست رقبای خود به مدال برنز جهان دست پیدا کند و اولین مدال تاریخ مچ‌اندازی بانوان ایران را در جهان کسب کند. کرمی امروز دو ورزشکار از کشور قزاقستان را شکست داد و بعد از شکست برابر حریف ترکیه‌ای، برای کسب مدال برنز مچ‌اندازی از کشور ترکیه را مغلوب کرد.

عرفان کر در رده سنی امید به مقام پنجمی جهان رسید و از رسیدن به مدال بازماند. او برابر رقبایی از قزاقستان شکست خورد و برابر حریف ازبکستانی به برتری دست یافت.

بر اساس این گزارش، آرتین یاری‌نژاد در رده سنی جوانان با شکست رقبای از کانادا و قزاقستان فینالیست شد و در دیدار نهایی با شکست مقابل دیگر نماینده قزاقستان به مدال نقره رسید.

همچنین جمیل کر نیز با دو شکست برابر رقبایی از گرجستان و لیتوانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان از امروز آغاز شده و فردا مسابقات دست راست رده‌های سنی برگزار می‌شود. همچنین مسابقات رده‌های پیشکسوتان و بزرگسالان از روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر