سلطان دغل بازی در فضای مجازی را بشناسید!

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری کلاهبرداری که با رسیدساز جعلی مبادرت به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد توسط پلیس فتا استان خبر داد.
سلطان دغل بازی در فضای مجازی را بشناسید!
کد خبر : ۴۳۲۳۴

سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا این فرماندهی مبنی بر اینکه شخصی با ارائه رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در هنگام رسیدگی به پرونده تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص کلاهبرداری با این شیوه به پلیس فتا در چند استان کشور مراجعه و با تشریح اظهارات مشخص شد متهم پرونده‌های تشکیل‌شده مشترک است و تمام شکات این پرونده بدون اطمینان پیدا کردن از واریز وجه به‌حساب خود و صرفاً با مشاهده رسید جعلی اقدام به ارسال کالا کرده‌اند.

وی افزود: برابر اظهارات شاکیان مشخص شد فرد کلاهبردار طی جستجو در فضای مجازی سراغ فروشگاه‌های اینترنتی دارای صفحات فعال در شبکه‌های اجتماعی رفته و پس از جلب اعتماد و سفارش کالا مبلغ خرید انجام شده را از طریق برنامه رسیدساز جعلی آماده و برای این فروشندگان ارسال می‌نمود، در ادامه مالباخته پس از بررسی حساب بانکی‌اش متوجه می‌شود هیچ‌گونه وجهی به حساب بانکی واریز نگردیده و رسید ارائه شده جعلی بوده است.

سردار جلیلیان بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا استان اقدامات تخصصی خود را آغاز کرده و پس از تحقیقات گسترده و همه‌جانبه متهم را که خانم جوان ۳۸ ساله بود را شناسایی نموده و در هنگام تحویل کالا به وی دستگیر و به همراه مستندات به پلیس فتا منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات جمع آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به جرم خود اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان گردید، به شهروندان توصیه کرد: در داد و ستد‌ها صرفاً به رسید ارائه شده توسط خریدار اعتماد نکرده و با بررسی حساب بانکی از واریز وجه اطمینان حاصل کنند.

سردار جلیلیان تاکید کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و نسبت به فعال‌سازی سامانه پیامکی حساب بانکی خود اقدام نمایند تا در صورت واریز و برداشت وجه اطلاع پیدا کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی اینترنتی به آدرس: cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با کارشناسان در میان بگذارند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر