تجمع کارگران شرکتی معدن زغال سنگ طبس برای تبدیل وضعیت استخدامی

صبح امروز گروهی از کارگران شرکتی معدن زغال سنگ طبس باخانوادهایشان برای پیگیری وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان استانداری خراسان جنوبی تجمع کردند.
تجمع کارگران شرکتی معدن زغال سنگ طبس برای تبدیل وضعیت استخدامی
کد خبر : ۴۳۳۲۳

منابع کارگری در معدن زغال سنگ طبس می‌گویند: جمعی از کارگران شرکتی شاغل در معدن زغال سنگ طبس که به صورت پیمانکاری تحت مسئولیت «شرکت الماس شرق گلشن» مشغول کارند، با خانواده‌هایشان با حضور در مقابل ساختمان استانداری خواستار پیگیری وضعیت شغلی و استخدامی خود شدند.

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی گفت: طی روز‌های گذشته کارگران شرکتی معدن زغال سنگ طبس (معدن شماره یک) برای مشخص شدن وضعیت شغلی خود در محوطه معدن وفرمانداری طبس دست به اعتراض صنفی زده بودند که در نتیجه بی‌تفاوتی مسئولان کارگران تصمیم گرفتند برای انتقال مشکلاتشان به مسئولان بالا دستی مقابل ساختمان استانداری تجمع کنند.

او با اشاره به اینکه حدودا ۳۵۰ نفریم که به صورت شرکتی در یکی از شرکت‌های پیمانکاری به کار مشغول هستیم، گفتند: می‌خواهیم وضعیت استخدامی ما به قرارداد مستقیم تبدیل شود.

یکی دیگر از کارگران با انتقاد از اینکه در نتیجه حضور پیمانکاران، هر ماه بخشی از مطالباتشان پرداخت نمی‌شود و این موضوع آن‌ها را در شرایط بد مالی قرار داده است، گفت: در مجموعه معادن زغال سنگ طبس سالهاست شمار زیادی کارگر تحت مسئولیت چند شرکت واسطه‌ای مشغول کار هستند، شرکت‌هایی که نظارت چندانی بر کار آن‌ها در معادن نیست و امنیت شغلی، جانی و معیشتی کارگران را تامین نمی‌کنند.

او گفت: میزان دریافتی و ساعات کار کارگرانی که در کارگاه‌های دولتی کار می‌کنند به نسبت کارگران بخش خصوصی و نیرو‌هایی که زیر نظر پیمانکاران هستند، بسیار متفاوت است.

او گفت: کارگران خواهان حذف پیمانکاران و بستن قرارداد مستقیم هستند؛ چراکه پیمانکاران دستمزد آن‌ها را متناسب با قرارداد‌های خود با کارفرمایان معادن، پرداخت نمی‌کنند و سر و ته آن را می‌زنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایلنا
مجله زندگی
ارسال نظر