محبوبیت جک S5 چه تاثیری روی قیمت دارد؟

خودروی جک S5 از همان ابتدای ورود به بازار ایران، به دلیل اینکه یک کراوس‌اوور خوش‌رخ بوده و از پیشرانه پرقدرتی استفاده می‌کرد، مورد استقبال خوبی قرار گرفت. این خودرو یکی از محصولات کرمان موتور جهت عرضه در سامانه یکپارچه است.
محبوبیت جک S5 چه تاثیری روی قیمت دارد؟
کد خبر : ۴۳۳۸۷

قیمت تمام‌شده جک S5، کراوس اوور کرمان موتور هم‌اکنون در بازار آزاد در محدود یک میلیارد و 670 میلیون تومان است. گرچه این مونتاژکار قیمت درب کارخانه را یک میلیارد و 454 میلیون تومان اعلام کرد، اما شورای رقابت در فهرست خود قیمت s5 را 992 میلیون تومان گذاشت. حال با احتساب مالیات، عوارض، بیمه و … قیمت نهایی این خودرو حدود یک میلیارد و 140 میلیون تومان خواهد بود.

بنابراین اختلاف قیمت دستور شورای رقابت و بازار این خودرو، چیزی در حدود 530 میلیون تومان خواهد بود که اختلاف زیادی نسبت به قیمت اولیه خودروست. البته فعلاً شرکت مونتاژکار و وزارت صمت بر سر قیمت نهایی عرضه خودرو به توافق نهایی نرسیده‌اند و بعید است کرمان موتور تا زمان تعیین تکلیف نهایی قیمت‌ها در طرح‌های فروش سامانه یکپارچه مشارکت کند.

آنچه مشخص است این شرکت قیمت کراوس‌اوور خود را همان یک میلیارد و 545 میلیون تومان می‌داند، اما سازمان حمایت و شورای رقابت اعلام کرده‌اند که اگر شرکت‌های مونتاژکاران پیش از انتشار فهرست شورای رقابت هزینه‌ای از مشتریان دریافت کرده‌اند باید مابه‌التفاوت آن را عودت دهند.

 
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر