پیش بینی حیاتی از قیمت طلا در روزهای آینده

قیمت طلا و سکه، این روز‌ها نوساناتی را در کانال‌های مختلف تجربه کرده است و در برخی از روز‌ها مسیر طلا و سکه از یکدیگر جدا شد. در این میان، همچنان رکود شدیدی بر بازار طلای داخلی حکمفرما است، اما بازار جهانی روند افزایشی دارد.
پیش بینی حیاتی از قیمت طلا در روزهای آینده
کد خبر : ۴۳۴۶۵

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: «در بازار‌های داخلی قیمت سکه و طلا طی هفته گذشته و روز‌های جاری اندکی صعودی شد. این در حالی است که طی هفته گذشته افزایش ٢۵ دلاری انس جهانی طلا را نیز داشتیم.»

وی با اشاره به ماه صفر و کاهش تقاضا در این ماه افزود: «با وجود کاهش تقاضا همچنان رکود بر بازار حاکم است و نسبت به افزایش قیمت اونس جهانی طلا، قیمت سکه و طلا در بازار داخل نوسان افزایشی کمتری را تجربه کرده است.»
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه تاکید کرد: «این روند کاهشی قیمت از ابتدای سال بر بازار حاکم بوده و حتی بسیاری از تحلیلگران نیز انتظار این میزان افت قیمت را نداشتند.»

وی افزود: «احتمال نوسان افزایشی برای روز‌های آینده کم است. نهایتا نوسان بین ۲ تا ۵ درصدی را در بازار شاهد باشیم. این در حالی است که بازار متاثر از انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت در رابطه با برجام و آزادسازی پول‌های ایران کاهش تقاضا و کاهش قیمت نسبتا زیادی داشته است.»

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر