خودروی محبوب ایتالیایی به‌زودی در خیابان‌های کشور

نسخه محبوب از برند ایتالیایی فیات که با نام ۵۰۰ در تمامی جهان شناخته شده است برای نخستین بار در نمایشگاه هفته دولت به نمایش عمومی درآمد.
خودروی محبوب ایتالیایی به‌زودی در خیابان‌های کشور
کد خبر : ۴۳۸۵۴

فیات ۵۰۰ که اصلی‌ترین عضو خانوده ۵۰۰ فیات است تنها ۳.۵ متر طول دارد و موتور آن یک نمونه ۱.۲ لیتری ۶۹ اسب بخاری است که با یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک همراه شده است. دلیل محبوبیت ۵۰۰ به هیچ وجه ارتباطی به قوای محرکه آن ندارد بلکه زیبایی ظاهری، خاص بودن و جذابیت‌های بصری در طراحی نمای خارجی و داخلی باعث شده تا این خودرو به یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین خودرو‌های جهان تبدیل شود.

نسخه‌های قبلی وارد شده از این خودرو در کشور تا بیش از ۲.۵ میلیارد تومان قیمت پیدا کردند این در حالی است که خودرو‌های بسیار قدرتمندتر از این را می‌توان با همین قیمت خریداری کرد. این موضوع نوید می‌دهد که نسخه‌های وارداتی جدید این خودرو احتمالا خودرو‌های ارزان قیمتی نخواهند بود. این خودرو علاوه بر نسخه معمولی، دو نسخه هایبرید و کبریولت نیز دارد که از موتور ۱۰۰ اسب بخاری استفاده می‌کنند و ممکن است به زودی جز گزینه‌های آینده واردات خودرو قرار بگیرند. 
در کنار ۵۰۰، نسخه کراس اوور این خودرو که با نام ۵۰۰ ایکس شناخته میشود قرار گرفته بود که البته به دلیل سقف تعیین شده برای واردات احتمالا امکان واردات آن وجود نخواهد داشت. این کراس اوور جمع و جور که طول آن حدود ۴.۲ متر است از یک موتور ۱.۴ لیتری توربو با قدرت ۱۷۰ اسب بخار بهره می‌برد.

با توجه به تاکید وزیر جدید صمت به گسترش خودرو‌های برقی در بازار ایران، فیات ۵۰۰ برقی نیز می‌توانست به بازار ایران وارد شود، اما اگر محدودیت ۲۰ هزار یورویی قیمت برداشت نشود احتمالا شاهد واردات این نسخه نخواهیم بود. فیات یک برند محبوب و جذاب در بازار‌های جهانی و به خصوص بازار آمریکاست و سال‌های سال هم در بازار ایران حضور غیر مستمر داشته است.

تلاش‌های بسیار زیادی برای تولید و واردات خودرو‌های این برند به ایران صورت گرفته، اما تا کنون هیچوقت فیات در بازار ایران جایگاه رفیعی پیدا نکرده است. باید صبر کرد و دید که آیا پارسیان موتور به عنوان شرکت تولید و وارد کننده می‌تواند به تثبیت جایگاه این برند در بازار ایران کمکی بکند یا نه؟

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر