۸۰ درصد زائران اربعین حسینی به کشور از مرز‌های زمینی وارد کشور شدند.

رئیس پلیس راهور فراجا: ۸۰ درصد تردد در مرز‌های شش گانه مربوط به بازگشت زائرین اربعین حسینی است.
۸۰ درصد زائران اربعین حسینی به کشور از مرز‌های زمینی وارد کشور شدند.
کد خبر : ۴۳۹۱۴

سردار سیدکمال هادیانفر که در مرز مهران حضور دارد، در خصوص آخرین وضعیت تردد در مرز‌های اربعینی اظهار داشت: از شروع سفر‌های اربعینی تاکنون روند تردد‌ها به گونه‌ای بوده که هیچگونه مشکل ترافیکی به وجود نیامده و در واقع مدیریت زمان سفر از سوی زائرین عزیز انجام شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد: هم اکنون ما شاهد موج برگشت زائرین هستیم، به گونه‌ای که ۸۰ درصد سفر‌های اربعینی مربوط به بازگشت زائرین از عراق و ۲۰ درصد نیز تردد به سمت مرز‌های اربعینی برای خروج از کشور است.

وی در ادامه با اشاره به استفاده اکثریت زائرین از خودرو‌های شخصی گفت: بیش از ۸۰ درصد زائرین اربعین حسینی با خودرو‌های شخصی به مرز‌های شش گانه سفر کردند و در برگشت نیز طبیعتا از خودرو‌های شخصی استفاده خواهند کرد، اما ۲۰ درصدی که با خودرو‌های عمومی به مرز‌ها آمده بودند مشکلی برای برگشت به شهر‌های خود نخواهند داشت چرا که اتوبوس به تعداد کافی در مرز مهران و سایر مرز‌های اربعینی وجود دارد.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص احتمال ترافیک مسیر‌های اربعینی در روز‌های آتی بیان کرد: پیش بینی ترافیک جدی برای روز‌های آتی وجود ندارد چرا که روز‌های بعد از اربعین تعطیلی آخر هفته بوده و زائرین عزیز می‌توانند طی سه روز آینده به کشور باز گردند.

سردار هادیانفر با اشاره به علت اصلی تصادفات در سفر‌های اربعینی سال گذشته گفت: سال گذشته ۳۵ درصد از تصادفات، واژگونی بوده که آن هم مربوط به زائرینی بود که در حال برگشت به موطن اصلی بودند که عمدتا با خستگی و خواب آلودگی در حال رانندگی بوده اند.

وی توصیه کرد: توصیه ما این است که زائرین عزیز هنگام ورود به کشور ابتدا استراحت کافی را در شهر‌های مرزی داشته باشند، سپس اقدام به رانندگی کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر