نارنگی نوبرانه ۸۰ هزار تومان

در حال حاضر در بازار تهران نارنگی‌های رنگی از کیلویی ۴۵ هزار تا ۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود. نارنگی‌هایی که وزارت جهادکشاورزی نسبت به خرید آن‌ها هشدار داد و اعلام کرد: نارنگی‌های نارنجی و زرد نخرید.
نارنگی نوبرانه ۸۰ هزار تومان
کد خبر : ۴۴۱۹۷

پیش از ورود به فصل پاییز بازار پر می‌شود از نوبرانه فصل جدید. در این مقطع ارقام زودرس نارنگی وارد می‌شود که همه سبز رنگ و ترش مزه هستند. البته در سال‌های اخیر محصولات پاییزی رنگی شدند. برای همین الان بخشی از بازار میوه، اختصاص دارد به نارنگی‌های سبز، زرد و نارنجی. نارنگی‌هایی که قیمت آن‌ها هم در بازار کم نیست.

اما جهادکشاورزی استان مازندران اعلام کرده، نباید مردم نارنگی‌های زرد و نارنجی بخرند. چون این میوه‌ها شدند. طبق اعلام این سازمان با توجه به گرمای هوا، میزان قند موجود در دو رقم نارنگی هوشیموتو و میاگاوا به میزان مناسب رسیده است و مشکلی برای برداشت ندارد. اما باغداران از برداشت سایر ارقام که هنوز قند آن به میزان کافی نرسیده است، خودداری کنند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز رنگ هیچکدام از ارقام نارنگی‌های باغات استان هنوز زرد و نارنجی نشده است و چنانچه افراد نارنگی‌هایی با این رنگ‌ها در بازار مشاهده کردند از خرید آن خودداری کنند، چون به احتمال زیاد این میوه‌ها سبز زدایی و رنگ آوری شده هستند.

جوان حسنی عنایتی افزود: برداشت ارقام دیررس نارنگی شامل انشو، پیج، کلمانتین، یافا و یونسی نیز همزمان با برداشت برخی گونه‌های پرتقال مانند تامپسون از نیمه اول آبان ماه آغاز می‌شود.

طبق اعلام سازمان جهادکشاورزی مازندران، زمان برداشت کیوی و تامپسون هم به ترتیب ۱۵ مهر و ۱۵ آبان است. چون میزان بریکس موجود در کیوی باید بیش از ۶ باشد و برداشت زودهنگام کیوی به دلیل اینکه هنوز بافت میوه کامل نشده است بازار پسندی این میوه را از دست می‌دهد.

درضمن بر اساس قوانین موجود در کشور‌های هدف صادراتی، ورود انواع کیوی با کمینه زیر ۲/۶ بریکس ممنوع است به همین دلیل جهادکشاورزی استان مازندران به باغداران در مورد برداشت زودهنگام تذکر داد.

قیمت نارنگی در بازار

درحال حاضر هر کیلوگرم نارنگی زودرس در بازار مازندران ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود. اما در فروشگاه‌های و میوه فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت نارنگی از ۴۵ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۸۰ هزار تومان هم عرضه می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر