چه کسانی مشمول غایب خدمت سربازی شناخته می شوند ؟

براساس اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی، مشمولین خدمت سربازی که شرایط زیر را داشته باشند به عنوان مشمول غایب شناخته می شوند.
چه کسانی مشمول غایب  خدمت سربازی شناخته می شوند ؟
کد خبر : ۴۴۴۵۸

الف- دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت فارغ التحصیل، انصراف، اخراج یا ترک تحصیل نموده و حداکثر تا 6 ماه بعد از ورود به سن مشمولیت خود را معرفی ننمایند.

 ب- دانش آموزانی که بعد از ورود به سن مشمولیت فارغ التحصیل، انصراف، اخراج یا ترک تحصیل نموده و تا یک سال پس از فراغت از تحصیل انصراف، اخراج یا ترک تحصیل خود را معرفی نکنند.

پ- دانشجویان و طلاب مشمول داخل و خارج از کشور که حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل انصراف، اخراج یا ترک تحصیل خود را معرفی نکنند.

ت- مشمولانی که خود را در تاریخ تعیین شده از سوی سازمان برای اعزام و یا رسیدگی معرفی نکنند.

ث- افرادی که برگ معافیت موقت (پزشکی، کفالت و موارد خاص) دریافت نموده و پس از انقضای مدت اعتبار آن، ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند.

ج- متعهدین خدمت در دستگاه های غیر نظامی مشمول قانون و سایر قوانین مربوط و همچنین کارکنان پایور و پیمانی نیروهای مسلح که حداکثر تا 6 ماه پس از اعلام رهایی از خدمت (استعفاء، اخراج یا برکناری) خود را معرفی ننمایند.

چ- اتباع خارجی که پس از تحصیل تابعیت ایرانی، حداکثر تا 6 ماه خود  را معرفی نکنند.

ح- مشمولانی که فاقد شناسنامه بوده و حداکثر تا 6 ماه پس از صدور شناسنامه، خود را معرفی نکنند.

خ- مشمولانی که قبل از ورود به مرحله غیبت، به تحمل کیفر حبس محکوم شده و پس از آزادی از زندان ظرف 6 ماه خود را معرفی ننمایند.

د- مشمولانی که قبل از ورود به مرحله غیبت، به تحمل مجازات تبعید محکوم شده و پس از اتمام مدت تبعید ظرف 6 ماه خود را معرفی ننمایند.

ذ- مشمولانی که به هردلیل از طرف نهادهای مربوطه در خصوص اسناد سجلی ممنوع الخدمات گردیده و پس از رفع ممنوعیت و اخذ شناسنامه ظرف مدت 6 ماه خود را معرفی ننمایند.

 

منبع: سایت سازمان وظیفه عمومی

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر