چگونه ۱۲ میلیون نفر رایگان بیمه شدند؟

در حال حاضر بیش از ۴۴ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند که البته بالغ بر ۸۰ درصد این افراد، بیمه شده رایگان هستند.
چگونه ۱۲ میلیون نفر رایگان بیمه شدند؟
کد خبر : ۴۴۵۷۵

این درحالیست که به استناد آمار‌ها برخی هم هستند که هنوز از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند و یا با وجود اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، از چگونگی بهره‌مندی از بیمه درمانی اطلاعی ندارند و بر همین اساس هم سازمان بیمه سلامت مکررا تاکید دارد که فاقدین بیمه سلامت جهت بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای، از طریق سامانه شهروندی این سازمان و یا دفاتر پیشخوان برای بیمه شدن خود و خانواده‌شان اقدام کنند.

 در همین راستا دکتر محمدمهدی ناصحی - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران سازمان بیمه سلامت ایران را بزرگ‌ترین بیمه درمانی کشور خواند و با تاکید بر اینکه «خدمات رسانی» اولویت اصلی این سازمان بیمه‌گر است، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران همواره حامی و پشتیبان بیمه شدگان بوده و هست. این سازمان در ۲۲ مرداد سال ۹۱ تشکیل شد و در حال حاضر پس از گذشت یک دهه از تأسیس آن، خدمات مهم و قابل توجهی در حوزه بیمه به بیمه شدگان ارائه می‌کند.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی و چگونگی ارایه خدمات درمانی به آن‌ها

وی با اشاره به هزینه‌های کمرشکن سلامت در برخی بیماری‌ها، افزود: هزینه‌های سرسام‌آور درمان بیماری‌ها و تهیه دارو، باعث شده بود که جمعیت زیادی از قشر کم درآمد و محروم جامعه، قید درمان را بزنند و با بیماری و درد خود کنار بیایند. بر همین اساس موضوع بیمه رایگان افراد کم درآمد جامعه در دستور کار دولت قرار گرفت و در این راستا ابتدا در چند سال گذشته سه دهک درآمدی پایین جامعه به صورت رایگان بیمه و از خدمات سازمان بیمه سلامت بهره‌مند می‌شدند.

۳۳ میلیون بیمه‌شده رایگان همانند بیمه‌شدگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت می‌توانند جهت دریافت خدمات سرپایی و بستری به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان بیمه‌گر مراجعه کنند. ناصحی افزود: اخیرا نیز براساس مصوبه دولت در ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، دو دهک دیگر به مجموع بیمه‌شدگان رایگان سازمان بیمه سلامت اضافه شد و بر این اساس در قالب طرح «پوشش همگانی» ۵ دهک درآمدی پایین جامعه حق بیمه آن‌ها به صورت رایگان می‌باشد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت یک بیمه فراگیر و بزرگترین بیمه درمانی کشور است، تصریح کرد: صندوق روستاییان با جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفر بیشترین افراد تحت پوشش رایگان بیمه سلامت را داراست و اکنون با افزوده شدن ۲ دهک به سه دهک قبلی، ۱۲ میلیون نفر امسال به طور رایگان بیمه شده‌اند که در مجموع قریب به ۳۳ میلیون نفر بیمه شده رایگان در سطح کشور را شامل می‌شود.

وی گفت: تاکید می‌شود که بیمه‌شدگان رایگان همانند بیمه‌شدگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت می‌توانند جهت دریافت خدمات سرپایی و بستری به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در این باره افزود: همچنین میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های ۶ تا ۹ درآمدی نیز به طور چشمگیری کاهش یافته و جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت می‌توانند از خدمات درمانی در بخش‌های سرپایی و بستری استفاده کنند. بر این اساس در دهک ۶ با کاهش ۱۰ درصدی، مشارکت در پرداخت حق بیمه از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد رسید؛ دهک ۷ با کاهش ۱۰ درصدی، از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد؛ دهک ۸ با کاهش ۲۰ درصدی، از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک ۹ با کاهش ۳۰ درصدی از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

ناصحی گفت: بنابراین بیمه رایگان ۱۲ میلیون نفر دیگر از ۵ دهک اول کم درآمد جامعه، نسخه نویسی الکترونیکی و صندوق صعب العلاج از اقدامات مهمی بود که در دولت سیزدهم رقم خورد. در همین راستا ۸۰ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت توانستند از بیمه رایگان استفاده کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر